Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TR217.1B | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Seçmeli | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bilimsel bir araştırmadaki sürecin nasıl işlediğini ve bilimsel bir raporun nasıl hazırlanması gerektiğini bilir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler,bilimsel araştırma konusunda temel kavramları anlayacaklardır. | 2 | Öğrenciler,bilimsel araştırma sürecinin aşamalarını öğreneceklerdir. | 3 | Öğrenciler,bilimsel araştırma türlerini öğreneceklerdir. | 4 | Öğrenciler,bilimsel bir araştırmayı nasıl inceleyeceği ve değerlendireceğini kavrayacaklardır. | 5 | Öğrenciler,araştırma amacına en uygun araştırma modelinin belirleyerek,araştırma desenini oluşturacaklardır. | 6 | Öğrenciler,bilimsel bir araştırmayı planlayacaklardır. | 7 | Öğrenciler,bilimsel bir araştırmayı yürüteceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Temel kavram ilke ve yaklaşımlar; Bilginin kaynağı, bilim, bilimsel yöntem;vearaştırma,araştırma eğitimi; Araştırma süreç ve teknikleri;Rapor hazırlama teknikleri;Alıntı Yapma ve Kaynakça gösterme şekilleri; Amaç ve Alt Amaçlar; önem, sayıltılar, sınırlılıklar ve tanımlar; Araştırma modeli; Evren örneklem;Veri ve veri toplama teknikleri; verilerin işlenmesi ve çözümlenmesi Bulgular ve yorumlanması; Özet Yargı ve öneriler; Örnek bir rapor hazırlama. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sınıf Dağıtımı İçin Oryantasyon / Müfredatın İçeriğini Kolaylaştırmaya Yönelik Müzakereler (Ders ve Alana giriş) | | | 2 | Araştırma ve Bilimsel İncelemeye Giriş | | | 3 | Eğitim Araştırması Sorunları ve Soruları | | | 4 | Nicel Araştırma İlkeleri | | | 5 | Nitel Araştırma İlkeleri | | | 6 | Stratejiler, Tasarım Çeşitleri, Tasarım ve Kararlara Genel Bakış Ethical Considerations Etik Hususlar | | | 7 | Literatür Taraması | | | 8 | Nitel ve Nicel Araştırmada Muhtemel Veri Toplama Sonuçları ve Örnekleme Stratejileri | | | 9 | Araştırma Analizi | | | 10 | Araştırma Yöntemlerini Eleştirme | | | 11 | Nicel ve Nitel Araştırmada Yazım ve Gösterimler | | | 12 | Karma Araştırma Yöntemleri | | | 13 | Araştırma Önerisi Yazma ve Değerlendirme | | | 14 | Araştırma Önerisi Yazma ve Değerlendirme | | | 15 | Araştırma Önerisi Yazma ve Değerlendirme | | | 16 | Final Araştırma Ödevi ve Sunumu | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Any basic guide to the use of SPSS statistical software
Creswell, J. W. (2008) Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (Third Edition) Upper Saddle River, NJ: Pearson/Merrill Prentice Hall. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Makale Yazma | 1 | 7 | 7 |
Makale Kritik Etme | 5 | 10 | 50 |
Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|