BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TR217.1BBilimsel Araştırma YöntemleriSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bilimsel bir araştırmadaki sürecin nasıl işlediğini ve bilimsel bir raporun nasıl hazırlanması gerektiğini bilir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler,bilimsel araştırma konusunda temel kavramları anlayacaklardır.
2Öğrenciler,bilimsel araştırma sürecinin aşamalarını öğreneceklerdir.
3Öğrenciler,bilimsel araştırma türlerini öğreneceklerdir.
4Öğrenciler,bilimsel bir araştırmayı nasıl inceleyeceği ve değerlendireceğini kavrayacaklardır.
5Öğrenciler,araştırma amacına en uygun araştırma modelinin belirleyerek,araştırma desenini oluşturacaklardır.
6Öğrenciler,bilimsel bir araştırmayı planlayacaklardır.
7Öğrenciler,bilimsel bir araştırmayı yürüteceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Temel kavram ilke ve yaklaşımlar; Bilginin kaynağı, bilim, bilimsel yöntem;vearaştırma,araştırma eğitimi; Araştırma süreç ve teknikleri;Rapor hazırlama teknikleri;Alıntı Yapma ve Kaynakça gösterme şekilleri; Amaç ve Alt Amaçlar; önem, sayıltılar, sınırlılıklar ve tanımlar; Araştırma modeli; Evren örneklem;Veri ve veri toplama teknikleri; verilerin işlenmesi ve çözümlenmesi Bulgular ve yorumlanması; Özet Yargı ve öneriler; Örnek bir rapor hazırlama.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Sınıf Dağıtımı İçin Oryantasyon / Müfredatın İçeriğini Kolaylaştırmaya Yönelik Müzakereler (Ders ve Alana giriş)
2 Araştırma ve Bilimsel İncelemeye Giriş
3Eğitim Araştırması Sorunları ve Soruları
4Nicel Araştırma İlkeleri
5 Nitel Araştırma İlkeleri
6  Stratejiler, Tasarım Çeşitleri, Tasarım ve Kararlara Genel Bakış  Ethical Considerations  Etik Hususlar
7 Literatür Taraması
8 Nitel ve Nicel Araştırmada Muhtemel Veri Toplama Sonuçları ve Örnekleme Stratejileri
9 Araştırma Analizi
10Araştırma Yöntemlerini Eleştirme
11 Nicel ve Nitel Araştırmada Yazım ve Gösterimler
12Karma Araştırma Yöntemleri
13Araştırma Önerisi Yazma ve Değerlendirme
14Araştırma Önerisi Yazma ve Değerlendirme
15Araştırma Önerisi Yazma ve Değerlendirme
16 Final Araştırma Ödevi ve Sunumu
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Any basic guide to the use of SPSS statistical software Creswell, J. W. (2008) Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (Third Edition) Upper Saddle River, NJ: Pearson/Merrill Prentice Hall.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Makale Yazma177
Makale Kritik Etme51050
Bireysel Çalışma31030
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma31030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
ÖÇ6            
ÖÇ7            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek