Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TR215.1B | Estetik Doktrinler | Seçmeli | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sanat ve estetik konularında Batıda ve Doğuda ortaya çıkan anlayışları tanıtmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sanat ve estetik kavramlarını tanıyabilme | 2 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eski Yunan Estetiği: Eflatun, Aristo, Plotinos. Ortaçağ Estetiği: A. Augustinus, A. TomasoYeniçağ Estetiği: İ. Kant, F. Schiller, G. M. F. Hegel, Hippolyte Taine, Herbert Spencer, Benedetto Croce, Chorles Lalo. İslam Estetiği- Mevlana- Yunus EmrePost Modern Estetik. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Felsefe ve estetik. İlk çağlardan günümüze kadar filozofların sanat ve güzellik hakkındaki düşünceleri. | | | 2 | Bir bilim olarak estetik. | | | 3 | Gustave Theodor Fechner and Ampirik Estetik. | | | 4 | Psikolojik Estetik. | | | 5 | Marksist ve fenemenolojik Estetik. | | | 6 | Einfühlüng Teorisi. | | | 7 | Yansıtma kuramları. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Alımlama teorisi. | | | 10 | Yapısalcılık ve yapıçözümcülük. | | | 11 | Postmodernizm | | | 12 | İslam’da iyi ve güzel kavramları. | | | 13 | İslam Estetiği. | | | 14 | Günümüzde estetik fikirler. | | | 15 | Günümüzde estetik fikirler. | | | 16 | FİNAL | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Tunalı İ. 1979; Estetik, Cem Yayınevi, İstanbul.Tunalı, İ. 1983; Estetik Beğeni, Say Yayınları, İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 4 | 5 | 20 |
Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|