Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TR213.1B | Felsefe | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Felsefenin ne olduğu ve ne olmadığına ilişkin belirli bir kavrayış geliştirmek. • Felsefi düşünme biçimini öğretmek. • Temel felsefi tartışmaları öğretmek. • Düşünce tarihinde yeri olan büyük filozofların ve bilim insanlarının ele aldığı temel sorunlardan ve tartışmalardan bahsederek, tarih boyunca insanların bilgi üretim ve edinim süreçlerinin ne gibi değişimler geçirdiğini göstermek İlgi duyabilecekleri sahaları tanıyabilmelerini sağlamak ve bu sahalarda derinlemesine bilgi edinmelerinin yollarını göstermek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | | 2 | Öğrenciler eleştirel düşünme ve araştırmayı öğrenir Öğrenciler akademik okuma ve yazma becerilerini geliştirir Öğrenciler temel felsefi terminolojiyi öğrenir | 3 | | 4 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | Bilim ve Felsefe | | | 3 | Sokrates, Platon, Aristoteles | | | 4 | Descartes | | | 5 | Locke ve Kant | | | 6 | Karl Popper | | | 7 | I. Vize | | | 8 | August Comte | | | 9 | Özgür İrade ve Determinizm | | | 10 | Etik | | | 11 | Etik | | | 12 | Politik Felsefe: Plato ve Hobbes | | | 13 | Politik Felsefe: Locke and Rawls | | | 14 | Estetik | | | 15 | 20. Yüzyıl Felsefesi | | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 4 | 5 | 20 |
Soru-Yanıt | 1 | 7 | 7 |
Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|