BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TR213.1BFelsefeSeçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Felsefenin ne olduğu ve ne olmadığına ilişkin belirli bir kavrayış geliştirmek. • Felsefi düşünme biçimini öğretmek. • Temel felsefi tartışmaları öğretmek. • Düşünce tarihinde yeri olan büyük filozofların ve bilim insanlarının ele aldığı temel sorunlardan ve tartışmalardan bahsederek, tarih boyunca insanların bilgi üretim ve edinim süreçlerinin ne gibi değişimler geçirdiğini göstermek İlgi duyabilecekleri sahaları tanıyabilmelerini sağlamak ve bu sahalarda derinlemesine bilgi edinmelerinin yollarını göstermek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1
2Öğrenciler eleştirel düşünme ve araştırmayı öğrenir Öğrenciler akademik okuma ve yazma becerilerini geliştirir Öğrenciler temel felsefi terminolojiyi öğrenir
3
4
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş
2Bilim ve Felsefe
3Sokrates, Platon, Aristoteles
4Descartes
5Locke ve Kant
6Karl Popper
7I. Vize
8August Comte
9Özgür İrade ve Determinizm
10Etik
11Etik
12Politik Felsefe: Plato ve Hobbes
13Politik Felsefe: Locke and Rawls
14Estetik
1520. Yüzyıl Felsefesi
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Tartışma4520
Soru-Yanıt177
Bireysel Çalışma4520
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4520
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4520
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek