Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-TR408 | Türkçe Öğretiminde Metin Seçimi | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde metin seçimi ve kullanımını sağlayacak yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
- |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde metin seçimi ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olma; | 2 | Metin merkezli bir ders olan Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde metin seçimi ve kullanımı yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olma; | 3 | Türkçe Eğitim Programının genel amaçları doğrultusunda metin kullanımı konusunda planlamalar yapıp uygulayabilme ; | 4 | Türk dili ve kültürüne ait edebî metinleri öğretim malzemesi olarak kullanabilme ; | 5 | Farklı türlere ait edebî metinler üzerinde öğretici materyaller tasarlayabilme; | 6 | Türkçenin öğretimi sürecinde edebî metinlerin tür özelliklerinin metin kullanımı açısından olumlu ve olumsuz yönlerini tespit edebilme; | 7 | Türkçenin öğretimi sürecinde olaya dayalı edebî metin türlerinin seçimi ve bu metinlerin kullanımı ile ilgili yöntemleri edinme; | 8 | Türkçenin öğretimi sürecinde duyguya dayalı edebî metin türlerinin seçimi ve bu metinlerin kullanımı ile ilgili yöntemleri edinme; | 9 | Türkçenin öğretimi sürecinde bilgiye dayalı edebî metin türlerinin seçimi ve bu metinlerin kullanımı ile ilgili yöntemleri edinme; | 10 | Türkçe öğretimi amacına yönelik eğitsel metinler oluşturabilme ve bu metinler üzerinde destekleyici materyaller geliştirebilme; |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde metin seçimi ve kullanımını sağlayacak yöntem ve teknikler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin içeriği ve işleyiş planı | | | 2 | Türkçenin öğretimi sürecinde kullanılabilecek metinlerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi | | | 3 | Türkçenin öğretimi sürecinde metin merkezli dil öğretim yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi | | | 4 | Türkçenin öğretimi sürecinde metin seçimi ve kullanımı amacına yönelik kaynak tarama çalışmaları ve elde edilen sonuçların değerlendirilmesi | | | 5 | Türkçenin öğretimi ve materyal geliştirme sürecinde kullanılabilecek edebî metinlerin öğretim materyaline dönüştürülmesinde göz önünde bulundurulacak esaslar | | | 6 | Türkçe öğretiminin metin seçimi ve kullanımı sürecinde olaya dayalı türlerin elverişlilik ve sınırlılıklarının değerlendirilmesi | | | 7 | Türkçe öğretiminin metin seçimi ve kullanımı sürecinde duyguya dayalı türlerin elverişlilik ve sınırlılıklarının değerlendirilmesi | | | 8 | Türkçe öğretiminin metin seçimi ve kullanımı sürecinde bilgiye dayalı türlerin elverişlilik ve sınırlılıklarının değerlendirilmesi | | | 9 | Olaya dayalı edebî metinler üzerinde metin seçimi ve kullanımı çalışmaları | | | 10 | Duyguya dayalı edebî metinler üzerinde metin seçimi ve kullanımı çalışmaları | | | 11 | Bilgiye dayalı edebî metinler üzerinde metin seçimi ve kullanımı | | | 12 | Metin seçimi ve kullanımı çalışmalarının sunumu | | | 13 | Metin seçimi ve kullanımı çalışmalarının sunumu | | | 14 | Metin seçimi ve kullanımı çalışmalarının sunumu Genel değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Türkçe Eğitim Programı, MEB
Mustafa Cemiloğlu, Türkçe Öğretimi, Alfa Yayınları, Bursa.
Leyla Küçükahmet, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Nobel Akademik Yay., 2017.
Mualla Murat Nuhoğlu, Tamer Özsoy, Ahmet Aydin, Türkçe Öğretiminde Materyal Tasarımı, Nobel Akademi Yay., 2014. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 9 | 9 | 81 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 3 | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | 3 | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | 5 | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | 3 | | | | | | | | ÖÇ7 | | 2 | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | 3 | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | 4 | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | 3 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|