BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-TR408Türkçe Öğretiminde Metin SeçimiSeçmeli364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde metin seçimi ve kullanımını sağlayacak yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
-
Öğrenme Çıktıları
1Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde metin seçimi ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olma;
2Metin merkezli bir ders olan Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde metin seçimi ve kullanımı yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olma;
3Türkçe Eğitim Programının genel amaçları doğrultusunda metin kullanımı konusunda planlamalar yapıp uygulayabilme ;
4Türk dili ve kültürüne ait edebî metinleri öğretim malzemesi olarak kullanabilme ;
5Farklı türlere ait edebî metinler üzerinde öğretici materyaller tasarlayabilme;
6Türkçenin öğretimi sürecinde edebî metinlerin tür özelliklerinin metin kullanımı açısından olumlu ve olumsuz yönlerini tespit edebilme;
7Türkçenin öğretimi sürecinde olaya dayalı edebî metin türlerinin seçimi ve bu metinlerin kullanımı ile ilgili yöntemleri edinme;
8Türkçenin öğretimi sürecinde duyguya dayalı edebî metin türlerinin seçimi ve bu metinlerin kullanımı ile ilgili yöntemleri edinme;
9Türkçenin öğretimi sürecinde bilgiye dayalı edebî metin türlerinin seçimi ve bu metinlerin kullanımı ile ilgili yöntemleri edinme;
10Türkçe öğretimi amacına yönelik eğitsel metinler oluşturabilme ve bu metinler üzerinde destekleyici materyaller geliştirebilme;
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Türkçenin eğitimi ve öğretimi sürecinde metin seçimi ve kullanımını sağlayacak yöntem ve teknikler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin içeriği ve işleyiş planı
2Türkçenin öğretimi sürecinde kullanılabilecek metinlerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi
3Türkçenin öğretimi sürecinde metin merkezli dil öğretim yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi
4Türkçenin öğretimi sürecinde metin seçimi ve kullanımı amacına yönelik kaynak tarama çalışmaları ve elde edilen sonuçların değerlendirilmesi
5Türkçenin öğretimi ve materyal geliştirme sürecinde kullanılabilecek edebî metinlerin öğretim materyaline dönüştürülmesinde göz önünde bulundurulacak esaslar
6Türkçe öğretiminin metin seçimi ve kullanımı sürecinde olaya dayalı türlerin elverişlilik ve sınırlılıklarının değerlendirilmesi
7Türkçe öğretiminin metin seçimi ve kullanımı sürecinde duyguya dayalı türlerin elverişlilik ve sınırlılıklarının değerlendirilmesi
8Türkçe öğretiminin metin seçimi ve kullanımı sürecinde bilgiye dayalı türlerin elverişlilik ve sınırlılıklarının değerlendirilmesi
9Olaya dayalı edebî metinler üzerinde metin seçimi ve kullanımı çalışmaları
10Duyguya dayalı edebî metinler üzerinde metin seçimi ve kullanımı çalışmaları
11Bilgiye dayalı edebî metinler üzerinde metin seçimi ve kullanımı
12Metin seçimi ve kullanımı çalışmalarının sunumu
13Metin seçimi ve kullanımı çalışmalarının sunumu
14Metin seçimi ve kullanımı çalışmalarının sunumu Genel değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Türkçe Eğitim Programı, MEB Mustafa Cemiloğlu, Türkçe Öğretimi, Alfa Yayınları, Bursa. Leyla Küçükahmet, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Nobel Akademik Yay., 2017. Mualla Murat Nuhoğlu, Tamer Özsoy, Ahmet Aydin, Türkçe Öğretiminde Materyal Tasarımı, Nobel Akademi Yay., 2014.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım9218
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma9981
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6318
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2  3         
ÖÇ3          3 
ÖÇ4           5
ÖÇ5            
ÖÇ6    3       
ÖÇ7 2          
ÖÇ8      3     
ÖÇ9        4   
ÖÇ10         3  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek