BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-TR405Bilgisayar Destekli Türkçe ÖğretimiSeçmeli364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
1. Türkçe eğitiminde teknoloji kullanımıyla ilgili bilgi sahibi olur. 2. Türkçe Dersi Öğretim Programlarında teknoloji kullanımına yönelik kazanımları fark eder. 3. Türkçe eğitiminde Web 2.0 Araçlarını kullanır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Emrullah BANAZ
Öğrenme Çıktıları
1Türkçe eğitiminde teknoloji kullanımıyla ilgili bilgi sahibi olur.
2Okuma, yazma, okuryazarlık kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
3Yeni okuryazarlıklardan olan medya okuryazarlığı, dijital okuryazarlık, ekran okuryazarlığı kavramlarını bilir.
4İnternet ve internetin tarihi gelişim süreçlerini bilir.
5Güncel web 2.0 araçları hakkında bilgi sahibi olur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Ders kapsamında teknoloji ve teknolojinin eğitim ortamlarında kullanımı, Web 2.0 araçları, güncel yapay zekâ araçlarına yönelik bilgilendirme yapmak
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı, içeriği, işlenişi, kazanımları hakkında bilgi verilir. Ders kapsamında dönem boyunca kullanılacak temel ve yardımcı kaynaklar hakkında bilgi verilir.yokyok
2Okuma, yazma, okuryazarlık kavramları hakkında bilgi verilir (Alfabeye dayalı okuryazarlık, işlevsel okuryazarlık, eleştirel okuryazarlık bilgi okuryazarlığı, dijital okuryazarlık.)yokyok
3Öğretmenlik mesleği genel ve özel alan yeterlilikleriyokyok
4Eğitimde teknoloji entegrasyonu (Fatih Projesi, EBA, YEĞİTEK)
5İnternet ve Web 2.0 araçlarının Tarihsel gelişimiyokyok
6Türkçe Dersi Öğretim programlarında Teknoloji ve Web 2.0 (2006, 2015, 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programları)yokyok
7Türkçe Dersi Öğretim programlarında Teknoloji ve Web 2.0yokyok
8Ara sınavyokyok
9Dinleme eğitiminde kullanılabilecek Web 2.0 araçları
10Türkçe Eğitiminde Web 2.0 Araçları kullanımıyokyok
11Konuşma eğitiminde kullanılabilecek Web 2.0 araçlarıyokyok
12Okuma eğitiminde kullanılabilecek Web 2.0 araçlarıyokyok
13Yazma eğitiminde kullanılabilecek Web 2.0 araçları
14Dil bilgisi öğretiminde kullanılabilecek Web 2.0 araçlarıyokyok
15Final sınavıyokyok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Benzer, A. (2019). Dijital çağda öğretim teknolojileri ile Türkçe eğitimi. EBY Yayınevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Tartışma224
Soru-Yanıt224
Bireysel Çalışma7749
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7749
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4312
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1434444443444
ÖÇ2343343234333
ÖÇ3243443334434
ÖÇ4444344433333
ÖÇ5435544444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek