Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-TR405 | Bilgisayar Destekli Türkçe Öğretimi | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
1. Türkçe eğitiminde teknoloji kullanımıyla ilgili bilgi sahibi olur.
2. Türkçe Dersi Öğretim Programlarında teknoloji kullanımına yönelik kazanımları fark eder.
3. Türkçe eğitiminde Web 2.0 Araçlarını kullanır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Emrullah BANAZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkçe eğitiminde teknoloji kullanımıyla ilgili bilgi sahibi olur. | 2 | Okuma, yazma, okuryazarlık kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | Yeni okuryazarlıklardan olan medya okuryazarlığı, dijital okuryazarlık, ekran okuryazarlığı kavramlarını bilir. | 4 | İnternet ve internetin tarihi gelişim süreçlerini bilir. | 5 | Güncel web 2.0 araçları hakkında bilgi sahibi olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Ders kapsamında teknoloji ve teknolojinin eğitim ortamlarında kullanımı, Web 2.0 araçları, güncel yapay zekâ araçlarına yönelik bilgilendirme yapmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amacı, içeriği, işlenişi, kazanımları hakkında bilgi verilir. Ders kapsamında dönem boyunca kullanılacak temel ve yardımcı kaynaklar hakkında bilgi verilir. | yok | yok | 2 | Okuma, yazma, okuryazarlık kavramları hakkında bilgi verilir (Alfabeye dayalı okuryazarlık, işlevsel okuryazarlık, eleştirel okuryazarlık bilgi okuryazarlığı, dijital okuryazarlık.) | yok | yok | 3 | Öğretmenlik mesleği genel ve özel alan yeterlilikleri | yok | yok | 4 | Eğitimde teknoloji entegrasyonu (Fatih Projesi, EBA, YEĞİTEK) | | | 5 | İnternet ve Web 2.0 araçlarının Tarihsel gelişimi | yok | yok | 6 | Türkçe Dersi Öğretim programlarında Teknoloji ve Web 2.0 (2006, 2015, 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programları) | yok | yok | 7 | Türkçe Dersi Öğretim programlarında Teknoloji ve Web 2.0 | yok | yok | 8 | Ara sınav | yok | yok | 9 | Dinleme eğitiminde kullanılabilecek Web 2.0 araçları | | | 10 | Türkçe Eğitiminde Web 2.0 Araçları kullanımı | yok | yok | 11 | Konuşma eğitiminde kullanılabilecek Web 2.0 araçları | yok | yok | 12 | Okuma eğitiminde kullanılabilecek Web 2.0 araçları | yok | yok | 13 | Yazma eğitiminde kullanılabilecek Web 2.0 araçları | | | 14 | Dil bilgisi öğretiminde kullanılabilecek Web 2.0 araçları | yok | yok | 15 | Final sınavı | yok | yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Benzer, A. (2019). Dijital çağda öğretim teknolojileri ile Türkçe eğitimi. EBY Yayınevi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 2 | 2 | 4 |
Soru-Yanıt | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|