BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GK-SEÇ20Türkçenin Güncel SorunlarıSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türkçenin yaşanmış ve hâlihazırda yaşanmaya devam ediyor olan güncel sorunlarının neler olduğu bilmek, bu sorunlara yönelik çözüm önerilerinde bulunmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Mahir Kavun
Öğrenme Çıktıları
1Türkçenin güncel sorunlarına dair fikir sahibi olunacak.
2Türkçenin sözlük sorunlarının neler olduğuna dair bilgi sahibi olacak.
3Türkçedeki program sorunlarının neler olduğuna dair bilgi edinilecek.
4Türkçedeki sosyal medyada kullanılan yazım sorunlarının neler olduğuna dair bilgi edinilecek.
5Türkçenin konuşmadaki sorunlarına dair bilgi edinilecek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Türkçenin güncel sorunları üzerinde durulacak ve bu sorunlara çözüm önerileri aranacak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derse yönelik giriş açıklamaları yapılacakyokyok
2Geçmişten bugüne sözlük ve sözlükçülükle ilgili bilgiler verilerek değerlendirilecek.yokyok
3Güncel sözlükler ve sözlük türleri değerlendirilecek.yokyok
4Türkçedeki dil kirliliği sorunlarına değinilecek.yokyok
5Türkçedeki dil kirliliği tekrar edilip çözüm önerilerinin neler olacağına dair bilgi verilecek.yokyok
6Türkçe öğretiminde program sorununa yönelik bilgiler verilecek.yokyok
7Türkçe öğretiminin sorunlarına yönelik bilgiler verilecek.yokyok
8ara sınav
9Türkçenin anadili bilinci sorununa yönelik bilgiler verilecek.yokyok
10Türkçenin bilim dili olmasına yönelik bilgiler verilecek.yokyok
11Medya sorununa yönelik bilgiler verilecek.yokyok
12Yabancı kelimelere karşılık bulma soruna yönelik bilgiler verilecek.yokyok
13İnternette Türkçe kullanımına yönelik bilgiler verilecek.yokyok
14Ders döneminin değerlendirilmesi
15Ders döneminin değerlendirilmesi
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Gülsevin, G. ve Boz, E. (2006). Türkçenin çağdaş sorunları. Ankara: Gazi Kitabevi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Quiz414
Derse Katılım339
Tartışma428
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5525
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7642
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1444444444444
ÖÇ2333333333333
ÖÇ3333333333333
ÖÇ4434432344434
ÖÇ5343434444442
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek