|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GK-SEÇ19 | Hikâye ve Masal Anlatıcılığı | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin genel amacı; geleneksel masal anlatıcılığı eğitimi ile Öğretmen adaylarının mesleki ve kişisel gelişimini desteklemek, kendi kültürel yapılarını daha yakından tanıyarak milli ve evrensel mesleki tutum ve değerlerini geliştirmelerine destek olmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Kadir Kaplan | Öğrenme Çıktıları | 1 | Masal ve masalın diğer türlerden farkları hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Geleneksel masal anlatıcılığının önemini açıklar. | 3 | Masal anlatıcılığı yöntem ve tekniklerini uygular. | 4 | Masal anlatımında tekerleme ve ara sözlerin önemini açıklar. | 5 | Masal anlatımında dil kullanımının önemini açıklar. | 6 | Masal ve dinleyici ile bağ kurmanın önemini örneklerle açıklar. | 7 | Masalın eğitsel işlevini açıklar. | 8 | Masal anlatımında ses, nefes ve beden kullanımının önemini açıklar. | 9 | Öğrencilerin yaş özelliklerine göre masalı nasıl seçeceğini açıklar. | 10 | Masal anlatımında müziğin önemini açıklar. | 11 | Masalda ve masal anlatımında ritmin önemini açıklar. | 12 | Masal anlatımında ritim,dans, devinim ile ritmik oyunlar tasarlar. | 13 | Masal anlatımında diksiyon, tonlama, ritm ve beden kullanımı dikkat eder. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Dersin ön koşulu yok. | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Masalın Temel Unsurları ve Yapısı, Masal Türleri, Masalların Sınıflandırması, Hikâyenin ve Masal Ortamının Hazırlanması, Hikâye ve Masal Anlatımı, Hikâye ve Masal Anlatma Teknikleri, Doğaçlama, Anlatıcı, Dinleyici ve Hikâye arasındaki ilişki, Beden Farkındalığı, Mekan Farkındalığı, Beden ve Mekan ilişkisi, Hikâye ve Masal Anlatıcılığında Kendimizi Nasıl Geliştirebiliriz?, Hayal Gücü Geliştirme Etkinlikleri, Hikâye ve Masalların Eğitim Ortamlarında Kullanımı, Hikâye ve Masalın Bilinçaltına Etkisi, Hikâye ve Masal Yazım Etkinlikleri, Masal ve Hikayenin İyileştirici Gücü, Masal ve Hikayelerle Çocuk Analizi | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Masalla Tanışma, Masallara Dair Kavramlar | | | 2 | Gelenekten Geleceğe Masal Anlatıcılığının kısa tarihi | | | 3 | Anadolu Masallarının İçerik ve Biçim Açısından İncelenmesi | | | 4 | İletişim, Masallarda Bağ Kurma ve Bağlam | | | 5 | İletişim, Masallarda Bağ Kurma ve Bağlam | | | 6 | Masal Anlatmaya Hazırlanma | | | 7 | Ritm, tekrar, hız, jest | | | 8 | Eşikler | | | 9 | Masalın çocuk gelişimine etkisi | | | 10 | | Hikaye/masal temelli ders planı oluşturma 1 | | 11 | | Hikaye/masal temelli ders planı oluşturma 2 | | 12 | | Hikaye/masal temelli ders planı oluşturma 3 | | 13 | | Masal Anlatma Uygulaması | | 14 | | Masal Anlatma Uygulaması | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Oruç, Ş. (2019) Masal ve Hikaye Anlatıcılığı, Buğrahan Yayınları, İstanbul.
Liberman, J.M. (2015). Masal Terapi, Doğan Novus, İstanbul. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı | 1 | 10 | 10 | Uygulama/Pratik | 6 | 9 | 54 | Gösterme | 3 | 2 | 6 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ12 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ13 | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|