Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-TRS13 | Türkçe Öğretiminde Sınav Hazırlama ve Değerlendirme | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türkçe dersi için soru sormak ve sınav hazırlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
- |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkçe öğretiminde ölçme değerlendirmenin önemini, işlevini ve genel amaçlarını bilmek. | 2 | Yeterlilik, Başarı, Tanısal ve Yerleştirme sınavları, Biçimlendirici ve Özetleyici sınavlar, doğrudan ve dolaylı sınavlar, ayrık nitelikli ve bütüncül sınavlar, ölçün ve ölçüt temelli sınavlar, öznel ve nesnel sınavlar, iletişimsel-performansa dayalı sınavlar gibi sınama türlerinin hangi karar alma | 3 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan ölçme değerlendirme tekniklerini (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler) ve öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük alternatif ölçme değerlendirme tekniklerini (gözlem, | 4 | Ölçme değerlendirme araçlarında bulunması istenen nitelikleri bilmek | 5 | Geleneksel ve alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımları doğrultusunda hazırlanmış sınavların ve kullanılan tekniklerin güvenirlik, geçerlilik, uygulanabilirlik, özgünlük ve öğretim içerik ve uygulamalarına olan geri etkisi bağlamında değerlendirebilmek, | 6 | Dilbilgisi, Sözcük bilgisi, Sesletim becerisini, Dinleme, Konuşma, Okuma ve Yazma becerilerini ölçme değerlendirme tekniklerini iletişimsel dil öğretimi kapsamında değerlendirebilmek, | 7 | Belli dil düzeyleri için belirli amaçlar doğrultusunda iletişimsel dil öğretimi bağlamında sınav soruları hazırlayabilmek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
-- |
Dersin İçeriği |
1 Yenilenmiş Bloom taksonomisi genel ilkeleri
2 Yenilenmiş Bloom taksonomisi bilişsel süreçler (hatırlama-anlama) ve soru örnekleri
3 Yenilenmiş Bloom taksonomisi bilişsel süreçler (uygulama-çözümleme) ve soru örnekleri
4 Yenilenmiş Bloom taksonomisi bilişsel süreçler (değerlendirme-yaratma) ve soru örnekleri
5 Açık uçlu soru hazırlama ilkeleri ve uygulama örnekleri
6 Çoktan seçmeli soru hazırlama ilkeleri ve uygulama örnekleri
7 Doğru-yanlış maddeleri hazırlama ve uygulama örnekleri
8 Eşleştirme maddeleri hazırlama ve uygulama örnekleri
9 Yeni nesil soru hazırlama mantığı ve uygulama örnekleri
10 Talim Terbiye Kurulunun Türkçe dersi sınav yönetmeliği
11 Türkçe dersi ölçme ve değerlendirme yöntem ve araçları
12 Sınav hazırlama ve değerlendirme örnekleri
13 Rubrik hazırlama ve değerlendirme
14 Genel değerlendirme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1Yenilenmiş Bloom taksonomisi genel ilkeleri | | | 2 | Yenilenmiş Bloom taksonomisi bilişsel süreçler (hatırlama-anlama) ve soru örnekleri | | | 3 | Yenilenmiş Bloom taksonomisi bilişsel süreçler (uygulama-çözümleme) ve soru örnekleri | | | 4 | Yenilenmiş Bloom taksonomisi bilişsel süreçler (değerlendirme-yaratma) ve soru örnekleri | | | 5 | Açık uçlu soru hazırlama ilkeleri ve uygulama örnekleri | | | 6 | Çoktan seçmeli soru hazırlama ilkeleri ve uygulama örnekleri | | | 7 | Doğru-yanlış maddeleri hazırlama ve uygulama örnekleri | | | 8 | Eşleştirme maddeleri hazırlama ve uygulama örnekleri | | | 9 | Yeni nesil soru hazırlama mantığı ve uygulama örnekleri | | | 10 | Talim Terbiye Kurulunun Türkçe dersi sınav yönetmeliği | | | 11 | Türkçe dersi ölçme ve değerlendirme yöntem ve araçları | | | 12 | Sınav hazırlama ve değerlendirme örnekleri | | | 13 | Rubrik hazırlama ve değerlendirme | | | 14 | Genel değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
- |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 9 | 9 | 81 |
Ev Ödevi | 6 | 3 | 18 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | 4 | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | 3 | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | 5 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|