BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-TRS13Türkçe Öğretiminde Sınav Hazırlama ve DeğerlendirmeSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türkçe dersi için soru sormak ve sınav hazırlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
-
Öğrenme Çıktıları
1Türkçe öğretiminde ölçme değerlendirmenin önemini, işlevini ve genel amaçlarını bilmek.
2Yeterlilik, Başarı, Tanısal ve Yerleştirme sınavları, Biçimlendirici ve Özetleyici sınavlar, doğrudan ve dolaylı sınavlar, ayrık nitelikli ve bütüncül sınavlar, ölçün ve ölçüt temelli sınavlar, öznel ve nesnel sınavlar, iletişimsel-performansa dayalı sınavlar gibi sınama türlerinin hangi karar alma
3Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan ölçme değerlendirme tekniklerini (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler) ve öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük alternatif ölçme değerlendirme tekniklerini (gözlem,
4Ölçme değerlendirme araçlarında bulunması istenen nitelikleri bilmek
5Geleneksel ve alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımları doğrultusunda hazırlanmış sınavların ve kullanılan tekniklerin güvenirlik, geçerlilik, uygulanabilirlik, özgünlük ve öğretim içerik ve uygulamalarına olan geri etkisi bağlamında değerlendirebilmek,
6Dilbilgisi, Sözcük bilgisi, Sesletim becerisini, Dinleme, Konuşma, Okuma ve Yazma becerilerini ölçme değerlendirme tekniklerini iletişimsel dil öğretimi kapsamında değerlendirebilmek,
7Belli dil düzeyleri için belirli amaçlar doğrultusunda iletişimsel dil öğretimi bağlamında sınav soruları hazırlayabilmek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
--
Dersin İçeriği
1 Yenilenmiş Bloom taksonomisi genel ilkeleri 2 Yenilenmiş Bloom taksonomisi bilişsel süreçler (hatırlama-anlama) ve soru örnekleri 3 Yenilenmiş Bloom taksonomisi bilişsel süreçler (uygulama-çözümleme) ve soru örnekleri 4 Yenilenmiş Bloom taksonomisi bilişsel süreçler (değerlendirme-yaratma) ve soru örnekleri 5 Açık uçlu soru hazırlama ilkeleri ve uygulama örnekleri 6 Çoktan seçmeli soru hazırlama ilkeleri ve uygulama örnekleri 7 Doğru-yanlış maddeleri hazırlama ve uygulama örnekleri 8 Eşleştirme maddeleri hazırlama ve uygulama örnekleri 9 Yeni nesil soru hazırlama mantığı ve uygulama örnekleri 10 Talim Terbiye Kurulunun Türkçe dersi sınav yönetmeliği 11 Türkçe dersi ölçme ve değerlendirme yöntem ve araçları 12 Sınav hazırlama ve değerlendirme örnekleri 13 Rubrik hazırlama ve değerlendirme 14 Genel değerlendirme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11Yenilenmiş Bloom taksonomisi genel ilkeleri
2Yenilenmiş Bloom taksonomisi bilişsel süreçler (hatırlama-anlama) ve soru örnekleri
3Yenilenmiş Bloom taksonomisi bilişsel süreçler (uygulama-çözümleme) ve soru örnekleri
4Yenilenmiş Bloom taksonomisi bilişsel süreçler (değerlendirme-yaratma) ve soru örnekleri
5Açık uçlu soru hazırlama ilkeleri ve uygulama örnekleri
6Çoktan seçmeli soru hazırlama ilkeleri ve uygulama örnekleri
7Doğru-yanlış maddeleri hazırlama ve uygulama örnekleri
8Eşleştirme maddeleri hazırlama ve uygulama örnekleri
9Yeni nesil soru hazırlama mantığı ve uygulama örnekleri
10Talim Terbiye Kurulunun Türkçe dersi sınav yönetmeliği
11Türkçe dersi ölçme ve değerlendirme yöntem ve araçları
12Sınav hazırlama ve değerlendirme örnekleri
13Rubrik hazırlama ve değerlendirme
14Genel değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım9218
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma9981
Ev Ödevi6318
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ35           
ÖÇ4      4     
ÖÇ5            
ÖÇ6         3  
ÖÇ7          5 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek