BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-TRS12Türkçe Öğretiminde Materyal TasarımıSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreci içindeki yeri ve kullanımı hakkında bilgi edinmek; çeşitli öğretim materyallerinin geliştirilmesi ve öğretime etkisinin değerlendirilmesi için imkân ve fırsatlar sunmaktır. Bu bakımdan dersin öncelikle teorik boyutunu öğrenmeniz, Öğrendiğiniz bilgileri anlamlandırarak yapılandırmanız, Nihai Amaç: Öğretmenlik mesleğinde de sizlerin iyi bir materyal tasarımcısı olması ve bu materyallerin hedef kazanımların edindirilmesinde bilimsel bir felsefeyle uygulanabilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bahadır Gülden
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim, teknoloji, eğitim teknolojisi kavramlarına hakim olur
2Türkçe Dersi Öğretim Programları hedef kazanımlarına hakim olarak kazanımların edindirilmesine yönelik etkili materyaller tasarlama
3Türkçe dersine yönelik iki ve üç boyutlu olarak tasarlanabilecek materyaller hakkında bilgi sahibi olmak
4Materyal tasarlama ve uygulamada dijital araçlardan yararlanabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitim, Öğretim, Teknoloji ve İletişimle İlgili Temel Kavramlar, Tarihçe, Türkçe öğretim yöntem ve teknikleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitim, teknoloji ve eğitim teknoloji kavramları
2Eğitim Teknolojisinin Temel Öğeleri, Öğretim Sürecinde Kullanılan Araç-Gereçler, Bunların Önemi,
3Öğretim materyalleri tasarlama ilkeleri
4Dinleme becerisi hedef kazanımlarına yönelik tasarlanabilecek materyaller
5Okuma becerisi hedef kazanımlarına yönelik tasarlanabilecek materyaller
6Konuşma becerisi hedef kazanımlarına yönelik tasarlanabilecek materyaller
7Yazma becerisi hedef kazanımlarına yönelik tasarlanabilecek materyaller
8Vize Sınavı
9Belirlenen temalara göre öğrencilerin tasarladıkları materyalleri sunması ve öz, akran ve öğretmen değerlendirmesi ile geribildirim verilmesi
10Belirlenen temalara göre öğrencilerin tasarladıkları materyalleri sunması ve öz, akran ve öğretmen değerlendirmesi ile geribildirim verilmesi
11Belirlenen temalara göre öğrencilerin tasarladıkları materyalleri sunması ve öz, akran ve öğretmen değerlendirmesi ile geribildirim verilmesi
12Belirlenen temalara göre öğrencilerin tasarladıkları materyalleri sunması ve öz, akran ve öğretmen değerlendirmesi ile geribildirim verilmesi
13Belirlenen temalara göre öğrencilerin tasarladıkları materyalleri sunması ve öz, akran ve öğretmen değerlendirmesi ile geribildirim verilmesi
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Türkçe Öğretimi Ve Materyal Tasarımı, Ülker Şen, Edge Yayınları Türkçe Öğretiminde Materyal Tasarımı, Mualla MURAT NUHOĞLU , Tamer ÖZSOY , Ahmet Aydın, Nobel Akademik Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav140
Derse Katılım115
Takım/Grup Çalışması15
Gösterme110
Rapor Hazırlama110
Rapor Sunma110
Proje Sunma110
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı160
Rapor Hazırlama120
Rapor Sunma120
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım11010
Tartışma11010
Rapor Hazırlama155
Rapor Sunma144
Bireysel Çalışma12020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Rapor155
Ev Ödevi13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek