Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-TRS12 | Türkçe Öğretiminde Materyal Tasarımı | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreci içindeki yeri ve kullanımı hakkında bilgi edinmek; çeşitli öğretim materyallerinin geliştirilmesi ve öğretime etkisinin değerlendirilmesi için imkân ve fırsatlar sunmaktır.
Bu bakımdan dersin öncelikle teorik boyutunu öğrenmeniz,
Öğrendiğiniz bilgileri anlamlandırarak yapılandırmanız,
Nihai Amaç: Öğretmenlik mesleğinde de sizlerin iyi bir materyal tasarımcısı olması ve bu materyallerin hedef kazanımların edindirilmesinde bilimsel bir felsefeyle uygulanabilmesidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Bahadır Gülden |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim, teknoloji, eğitim teknolojisi kavramlarına hakim olur | 2 | Türkçe Dersi Öğretim Programları hedef kazanımlarına hakim olarak kazanımların edindirilmesine yönelik etkili materyaller tasarlama | 3 | Türkçe dersine yönelik iki ve üç boyutlu olarak tasarlanabilecek materyaller hakkında bilgi sahibi olmak | 4 | Materyal tasarlama ve uygulamada dijital araçlardan yararlanabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitim, Öğretim, Teknoloji ve İletişimle İlgili Temel Kavramlar, Tarihçe, Türkçe öğretim yöntem ve teknikleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitim, teknoloji ve eğitim teknoloji kavramları | | | 2 | Eğitim Teknolojisinin Temel Öğeleri, Öğretim Sürecinde Kullanılan Araç-Gereçler, Bunların Önemi, | | | 3 | Öğretim materyalleri tasarlama ilkeleri | | | 4 | Dinleme becerisi hedef kazanımlarına yönelik tasarlanabilecek materyaller | | | 5 | Okuma becerisi hedef kazanımlarına yönelik tasarlanabilecek materyaller | | | 6 | Konuşma becerisi hedef kazanımlarına yönelik tasarlanabilecek materyaller | | | 7 | Yazma becerisi hedef kazanımlarına yönelik tasarlanabilecek materyaller | | | 8 | | Vize Sınavı | | 9 | | Belirlenen temalara göre öğrencilerin tasarladıkları materyalleri sunması ve öz, akran ve öğretmen değerlendirmesi ile geribildirim verilmesi | | 10 | | Belirlenen temalara göre öğrencilerin tasarladıkları materyalleri sunması ve öz, akran ve öğretmen değerlendirmesi ile geribildirim verilmesi | | 11 | | Belirlenen temalara göre öğrencilerin tasarladıkları materyalleri sunması ve öz, akran ve öğretmen değerlendirmesi ile geribildirim verilmesi | | 12 | | Belirlenen temalara göre öğrencilerin tasarladıkları materyalleri sunması ve öz, akran ve öğretmen değerlendirmesi ile geribildirim verilmesi | | 13 | | Belirlenen temalara göre öğrencilerin tasarladıkları materyalleri sunması ve öz, akran ve öğretmen değerlendirmesi ile geribildirim verilmesi | | 14 | | Final Sınavı | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Türkçe Öğretimi Ve Materyal Tasarımı, Ülker Şen, Edge Yayınları
Türkçe Öğretiminde Materyal Tasarımı, Mualla MURAT NUHOĞLU , Tamer ÖZSOY , Ahmet Aydın, Nobel Akademik Yayıncılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Derse Katılım | 1 | 15 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 5 | Gösterme | 1 | 10 | Rapor Hazırlama | 1 | 10 | Rapor Sunma | 1 | 10 | Proje Sunma | 1 | 10 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Rapor Hazırlama | 1 | 20 | Rapor Sunma | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 10 | 10 |
Tartışma | 1 | 10 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Rapor Sunma | 1 | 4 | 4 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Rapor | 1 | 5 | 5 |
Ev Ödevi | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|