BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-TRS10Türkçe Ders Kitabı İncelemesiSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türkçe ders kitaplarını biçim, içerik ve eğitsel değerler bakımından inceleyip değerlendirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
...
Öğrenme Çıktıları
1Ders kitaplarının öğretimsel değerini bilir. Ders kitaplarını hazırlama yaklaşım ve aşamalarını tanır.
2Ders kitaplarını dil ve anlatım özellikleri bakımından değerlendirir Ders kitaplarını basım özellikleri bakımından değerlendirir.
3Ders kitaplarını resim ve şekil özellikleri bakımından değerlendirir. Türkçe ders kitaplarını dinleme/izleme becerisi açısından inceler. Türkçe ders kitaplarını okuma becerisi açısından inceler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
...
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
...
Dersin İçeriği
Ders kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri ve standartlar; ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu; mevcut ders kitaplarından bazılarının içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan incelenmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, temel kavramlar (ders kitabı, araç, gereç vb.).
2Ders kitaplarının öğretimsel değeri, işlevleri, türleri ve yararları.
3 Ders kitaplarını hazırlama yaklaşım ve aşamaları.
4Ders kitaplarının biçim, tasarım, resim ve şekil özellikleri.
5Ders kitaplarının dil ve anlatım özellikleri.
6 Türkçe derslerinde metin seçimi ve çeşitliliği.
7Ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu.
8Ara sınav
9Türkçe ders kitaplarının dinleme/izleme becerisi açısından incelenmesi.
10Türkçe ders kitaplarının okuma açısından incelenmesi.
11Türkçe ders kitaplarının konuşma becerisi açısından incelenmesi.
12Türkçe ders kitaplarının konuşma becerisi açısından incelenmesi.
13Türkçe ders kitaplarının konuşma becerisi açısından incelenmesi.
14Türkçe ders kitaplarının konuşma becerisi açısından incelenmesi.
15Genel değerlendirme
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Demirel, Ö. (2005) Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme. Ankara: Pegem A Yayınları. Ülper, Hakan (Editör). (2011). Türkçe Ders Kitabı Çözümlemeleri. Ankara: Pegem A Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım9218
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma9981
Ev Ödevi6318
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3        4   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek