|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-TRS9 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlar bilgisine sahip olup Türkçe derslerinde nesnel bir değerlendirme yapmanın yollarını kavratmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | ... | Öğrenme Çıktıları | 1 | Geleneksel ve alternatif ölçme araçlarını bilir. | 2 | Uygun ölçme araçlarını seçer, kullanır. | 3 | Nesnel değerlendirme yapar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | .. | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin tanıtılması, temel kavramlar (ölçme, araç, gereç, ölçek vb.) | | | 2 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri. | | | 3 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar. | | | 4 | Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar. | | | 5 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri. | | | 6 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri. | | | 7 | Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri. | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar. | | | 10 | Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar. | | | 11 | Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar. | | | 12 | Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme | | | 13 | Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme | | | 14 | Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme | | | 15 | Genel tekrar | | | 16 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Airasian, P. W., and Russell, M. K. (2008) Classroom Assessment: Concepts and Applications. New York: Mc Graw- Hill Higher Education.
Atılgan, H.,Kan, A., and Doğan, D. (2007) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
Nitko, A.J., and Brookhart, S. M. (2007) Educational assessment of Students. New Jersey: Pearson.
Turgut, M.F. ve Baykul, Y. (2010) Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Ankara: PegemA yayınları. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 9 | 2 | 18 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 9 | 9 | 81 | Ev Ödevi | 6 | 3 | 18 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|