BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-TRS8Ses Eğitimi ve DiksiyonSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türkçenin ses özelliklerini, vurgu sistemini, tonlama düzenini öğreterek toplum karşısında Türkçeyi doğru ve etkili kullanabilme becerisi kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
...
Öğrenme Çıktıları
1Medya metnini ve medya metinlerinin üretim ve tüketim süreçlerini tarif eder.
2Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
3Farklı medya metinlerini ve medyanın metnin oluşturulması üzerindeki etkilerini açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
...
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Doğru nefes ve ses alıştırmaları; Türkçenin fonetik yapısı ve kuralları; Türkçeye özgü tonlama, vurgu ve diğer bürün özellikleri; boğumlanma kuralları çerçevesinde anlatım teknikleri ve üslup üzerine alıştırmalar; sözsüz iletişim (beden dili), kişisel imaj ve resmî ve sosyal protokol kurallarına göre sunum yapma ve topluluk karşısında konuşma alıştırmaları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Medya ve medya okuryazarlığı kavramları, tarihsel gelişim.
2Medya ve gerçeklik; bilgi toplumu ve medya okuryazarlığı.
3Medya endüstrisinin kültürel dünyası - Medyanın elinde bulundurduğu güç.
4Medya iletilerinin içeriği; ikna dili, politik iletişim: temel, orta ve ileri seviye ikna teknikleri.
5Medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşama etkileri ve gücü.
6Medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşama etkileri ve gücü.
7Medya araçları (televizyon, gazete, dergi, İnternet, sosyal medya vb.).
8ara sınav
9Dünyada ve Türkiye?de medya okuryazarlığı.
10Medyaya güven ve etik.
11Eleştirel yaklaşım, mesajların değerlendirilmesi ve çözümlenmesi.
12 TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerinin incelenmesi.
13TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerinin incelenmesi.
14TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerinin incelenmesi.
15Genel tekrar
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bilici, İ., (2018). Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi. Nobel Akademik Yay. Öncel-Taşkıran, N.(Ed.) (2013). Medya Okuryazarlığı: Avrupa Profili. Umuttepe Yay. Jols, T.; Thoman, E. (2008). 21.Yüzyıl Okuryazarlığı. Ekinoks Yay. Çiftçi Yeşiltuna, D., (2015). İletişim ve Medya, Nobel Yay., Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım9218
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma9981
Ev Ödevi6318
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1          3 
ÖÇ2            
ÖÇ3            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek