Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-TRS8 | Ses Eğitimi ve Diksiyon | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türkçenin ses özelliklerini, vurgu sistemini, tonlama düzenini öğreterek toplum karşısında Türkçeyi doğru ve etkili kullanabilme becerisi kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
... |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Medya metnini ve medya metinlerinin üretim ve tüketim süreçlerini tarif eder. | 2 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 | Farklı medya metinlerini ve medyanın metnin oluşturulması üzerindeki etkilerini açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
... |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Doğru nefes ve ses alıştırmaları; Türkçenin fonetik yapısı ve kuralları; Türkçeye özgü tonlama, vurgu ve diğer bürün özellikleri; boğumlanma kuralları çerçevesinde anlatım teknikleri ve üslup üzerine alıştırmalar; sözsüz iletişim (beden dili), kişisel imaj ve resmî ve sosyal protokol kurallarına göre sunum yapma ve topluluk karşısında konuşma alıştırmaları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Medya ve medya okuryazarlığı kavramları, tarihsel gelişim. | | | 2 | Medya ve gerçeklik; bilgi toplumu ve medya okuryazarlığı. | | | 3 | Medya endüstrisinin kültürel dünyası - Medyanın elinde bulundurduğu güç. | | | 4 | Medya iletilerinin içeriği; ikna dili, politik iletişim: temel, orta ve ileri seviye ikna teknikleri. | | | 5 | Medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşama etkileri ve gücü. | | | 6 | Medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşama etkileri ve gücü. | | | 7 | Medya araçları (televizyon, gazete, dergi, İnternet, sosyal medya vb.). | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Dünyada ve Türkiye?de medya okuryazarlığı. | | | 10 | Medyaya güven ve etik. | | | 11 | Eleştirel yaklaşım, mesajların değerlendirilmesi ve çözümlenmesi. | | | 12 | TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerinin incelenmesi. | | | 13 | TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerinin incelenmesi. | | | 14 | TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerinin incelenmesi. | | | 15 | Genel tekrar | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Bilici, İ., (2018). Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi. Nobel Akademik Yay.
Öncel-Taşkıran, N.(Ed.) (2013). Medya Okuryazarlığı: Avrupa Profili. Umuttepe Yay.
Jols, T.; Thoman, E. (2008). 21.Yüzyıl Okuryazarlığı. Ekinoks Yay.
Çiftçi Yeşiltuna, D., (2015). İletişim ve Medya, Nobel Yay., Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 9 | 9 | 81 |
Ev Ödevi | 6 | 3 | 18 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|