|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-TRS7 | Medya Okuryazarlığı | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Medya metinlerini eleştirel bir gözle değerlendirmeyi, medyadan gelen mesajlara karşı farkındalık kazandırmayı ve öğrencilerin medya karşısında pasif değil, aktif okuyucu olmasını, bireyin genel kültür düzeyini yükseltmek, anlama ve anlatma ve yetisi kazandırmak, bilgi kaynaklarına eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşmasını sağlamak, anladıklarından sentez ve analiz yaparak kendisini yaşama donanımlı hazırlamasını sağlamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | ... | Öğrenme Çıktıları | 1 | Medya metnini ve medya metinlerinin üretim ve tüketim süreçlerini tarif eder. | 2 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 | Medya mesajlarını inanç, değer ve deneyimler temelinde değerlendirir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | ... | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | ... | Dersin İçeriği | Medya ve medya okuryazarlığı kavram alanı, bilgi toplumu ve medya okuryazarlığı; medya araçları (televizyon, gazete, dergi, İnternet, sosyal medya vb.); eleştirel okuma, eleştirel dinleme ve izleme; mesajların değerlendirilmesi ve çözümlenmesi; TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerinin incelenmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Medya ve medya okuryazarlığı kavramları, tarihsel gelişim. | | | 2 | Medya ve gerçeklik; bilgi toplumu ve medya okuryazarlığı. | | | 3 | Medya endüstrisinin kültürel dünyası - Medyanın elinde bulundurduğu güç. | | | 4 | Medya iletilerinin içeriği; ikna dili, politik iletişim: temel, orta ve ileri seviye ikna teknikleri. | | | 5 |
Medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşama etkileri ve gücü. | | | 6 | Medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşama etkileri ve gücü. | | | 7 | Medya araçları (televizyon, gazete, dergi, İnternet, sosyal medya vb.). | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Media literacy in the world and Turkey. | | | 10 | Medya okuryazarlığında eleştirel yaklaşımlar. | | | 11 | Critical approach, evaluation and analysis of messages. | | | 12 | TV reklamları, gazete haberleri, TV programları, web içerikleri vb. medya ürünlerinin incelenmesi.
| | | 13 | Examination of media products such as TV commercials, newspaper news, TV programs, web content, etc. | | | 14 | Genel tekrar. | | | 15 | Genel tekrar | | | 16 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Bilici, İ., (2018). Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi. Nobel Akademik Yay.
Öncel-Taşkıran, N.(Ed.) (2013). Medya Okuryazarlığı: Avrupa Profili. Umuttepe Yay.
Jols, T.; Thoman, E. (2008). 21.Yüzyıl Okuryazarlığı. Ekinoks Yay.
Çiftçi Yeşiltuna, D., (2015). İletişim ve Medya, Nobel Yay., Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 9 | 2 | 18 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 9 | 9 | 81 | Ev Ödevi | 6 | 3 | 18 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|