Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-TRS6 | Kelime Öğretimi | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Kelime öğretim tekniklerini tanıtmak. Kelime öğretiminin Türkçe öğretimindeki yerini kavratmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
... |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kelime öğretim tekniklerini tanır. Bu tekniklerin kelime öğretiminde kullanımını kavrar.
Geleneksel kelime öğretim yöntemi (sözlük kullanımı) ile çağdaş yöntemleri karşılaştırır.
Kelime servetinin iletişim becerilerine katkısını kavrar.
Türkçe öğretiminde kelime öğretimin yerini tanır.
Kelime öğretim etkinliklerini tanır ve bu tür etkinlikler hazırlamayı öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
.. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
... |
Dersin İçeriği |
Söz varlığı unsurları (kelime hazinesi/temel kelimeler, deyimler, atasözleri, ikilemeler, terimler, kalıplaşmış sözler), alıcı ve üretici söz varlığı; kelime sıklığı ve yaygınlığı; kelime öğrenme stratejileri; kelime öğretim teknikleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dilin yapısal özellikleri. | | | 2 | Dilin yapısını oluşturan birimler(ses, hece, kelime, cümle, anlam). | | | 3 | Ses ve hece kavramı. | | | 4 | Kelime kavramı. | | | 5 | Söz varlığı unsurları (kelime hazinesi/temel kelimeler, deyimler, atasözleri, ikilemeler, terimler kalıplaşmış sözler). | | | 6 | Alıcı ve üretici söz varlığı. | | | 7 | Kelime öğrenme stratejileri. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Geleneksel kelime öğretim yöntemi ve çağdaş kelime öğretim yöntemleri. | | | 10 | Kelime Öğretim Tekniklerinin Türkçe Dersinde Kullanılması. | | | 11 | Kelime öğretiminde kullanılan etkinliklerin tanıtılması. Etkinlik hazırlama ve uygulama çalışmalarının yapılması. | | | 12 | Kelime öğretiminde kullanılan etkinliklerin tanıtılması. Etkinlik hazırlama ve uygulama çalışmalarının yapılması. | | | 13 | Kelime öğretiminde kullanılan yöntemlerin sınıf içerisinde örneklendirilmesi | | | 14 | Kelime öğretiminde kullanılan yöntemlerin sınıf içerisinde örneklendirilmesi. | | | 15 | Genel tekrar. | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Karadağ, Ö. (2013). Kelime Öğretimi. İstanbul: Kriter Yay..
Ergin, M. (2000). Türk Dil Bilgisi. Ankara: Bayrak Yay. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 9 | 2 | 18 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 9 | 9 | 81 |
Ev Ödevi | 6 | 3 | 18 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|