BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-TRS6Kelime ÖğretimiSeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Kelime öğretim tekniklerini tanıtmak. Kelime öğretiminin Türkçe öğretimindeki yerini kavratmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
...
Öğrenme Çıktıları
1Kelime öğretim tekniklerini tanır. Bu tekniklerin kelime öğretiminde kullanımını kavrar. Geleneksel kelime öğretim yöntemi (sözlük kullanımı) ile çağdaş yöntemleri karşılaştırır. Kelime servetinin iletişim becerilerine katkısını kavrar. Türkçe öğretiminde kelime öğretimin yerini tanır. Kelime öğretim etkinliklerini tanır ve bu tür etkinlikler hazırlamayı öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
..
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
...
Dersin İçeriği
Söz varlığı unsurları (kelime hazinesi/temel kelimeler, deyimler, atasözleri, ikilemeler, terimler, kalıplaşmış sözler), alıcı ve üretici söz varlığı; kelime sıklığı ve yaygınlığı; kelime öğrenme stratejileri; kelime öğretim teknikleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dilin yapısal özellikleri.
2Dilin yapısını oluşturan birimler(ses, hece, kelime, cümle, anlam).
3Ses ve hece kavramı.
4Kelime kavramı.
5Söz varlığı unsurları (kelime hazinesi/temel kelimeler, deyimler, atasözleri, ikilemeler, terimler kalıplaşmış sözler).
6Alıcı ve üretici söz varlığı.
7 Kelime öğrenme stratejileri.
8Ara sınav
9 Geleneksel kelime öğretim yöntemi ve çağdaş kelime öğretim yöntemleri.
10Kelime Öğretim Tekniklerinin Türkçe Dersinde Kullanılması.
11 Kelime öğretiminde kullanılan etkinliklerin tanıtılması. Etkinlik hazırlama ve uygulama çalışmalarının yapılması.
12Kelime öğretiminde kullanılan etkinliklerin tanıtılması. Etkinlik hazırlama ve uygulama çalışmalarının yapılması.
13Kelime öğretiminde kullanılan yöntemlerin sınıf içerisinde örneklendirilmesi
14Kelime öğretiminde kullanılan yöntemlerin sınıf içerisinde örneklendirilmesi.
15Genel tekrar.
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Karadağ, Ö. (2013). Kelime Öğretimi. İstanbul: Kriter Yay.. Ergin, M. (2000). Türk Dil Bilgisi. Ankara: Bayrak Yay.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım9218
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma9981
Ev Ödevi6318
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ15 32    3   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek