|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MT209.3B | Geometri Uygulamaları | Seçmeli | 2 | 3 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, temel geometrik kavramların ve aksiyomatik yöntemlerin uygulamasında sıkça gözlemlenen eksik bilgileri ve yanılgıları örnek soru çözümleri üzerinden gidermektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Tuba AĞIRMAN AYDIN | Öğrenme Çıktıları | 1 | - Öğrenci temel geometrik bilgileri sorular üzerinde rahatça kullanabilecektir.
| 2 | - Uygulamalar yardımıyla kavram yanılgılarını görebilecektir. | 3 | -Öğrenci çokgenler konusundaki yanlış algılarını yine sorular üzerinde gözlemleyebilecektir. | 4 | - Öğrencilerin prizma, piramit, silindir, koni, küre gibi kavramları güçlenecektir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | - | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | - | Dersin İçeriği | Nokta, doğru ve düzlem kavramları arasındaki ilişkiler üzerine uygulamalar. Açı kavramı, açı çeşitleri, eşlik aksiyomları ve açı uygulamaları. Çokgen kavramının tanımı. Üçgenin tanımı, üçgen türleri, üçgenin temel ve yardımcı elemanları, eşlik eden aksiyomlar ve üçgenlerle ilgili teoremler, üçgenlerle ilgili uygulamalar, üçgenlerle ilgili benzerlik teoremleri, üçgenlerde benzerlik ile ilgili uygulamalar. Dörtgenlerle ilgili uygulamalar. Çemberdeki açı ve uzunluk uygulamaları. Uzayda nesnelerin uygulamaları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin Amacı ve İçeriği. Kaynaklar ve İşleme Giriş
Geometrinin tanımı, yapısı ve gerçek hayatta kullanımı. Geometride doğru bilinen hatalar.
| | | 2 | Aksiyom, tanımlanmamış kavram, teorem ile ilgili uygulamalar. | | | 3 | Öklid ve Öklid dışı geometriler, Öklid geometrisinin temel aksiyomları ve eksik bilgi tamamlama. | | | 4 | Nokta, doğru ve düzlem kavramları ile ilgili uygulamalar. | | | 5 | Açı kavramı, çeşitleri, açıların eşlik etmesi ve eşlik eden aksiyomlar, açıların uygulamaları. Uygulamalarda gözlenen kavram yanılgılarının giderilmesi. | | | 6 | Üçgen kavramının tanımı, üçgen türleri ile ilgili bilgilerin değerlendirilmesi ve uygulamalar. | | | 7 | Üçgenin temel ve yardımcı elemanları, eşlik eden aksiyomlar ve üçgenlerle ilgili teoremler, üçgenlerle ilgili uygulamalar. Uygulamalarda gözlenen kavram yanılgılarının giderilmesi. | | | 8 | Üçgenlerle ilgili benzerlik teoremleri, üçgenlerdeki benzerlikler. Uygulamalarda gözlenen kavram yanılgılarının giderilmesi. | | | 9 | Yamuk, paralelkenar, eşkenar dörtgen, dikdörtgen, kare, deltoit gibi geometrik kavramların özetlenerek hatırlanması. Dörtgenler ile ilgili uygulamalar. Uygulamalarda gözlenen kavram yanılgılarının giderilmesi. | | | 10 | Çokgensel bölgelerin alanları ile ilgili uygulamalar | | | 11 | Çember ve çember kavramları, çember ve çemberde açı ve uzunluk ile ilgili temel bilgilerin hatırlanması ve uygulamalar. | | | 12 | Çember ve çember açı ve uzunluk ile ilgili uygulamalar. Uygulamalarda gözlenen kavram yanılgılarının giderilmesi. | | | 13 | Uzayda nesneler, prizmalar, piramitler, silindir, koni, küre üzerine uygulamalar | | | 14 | Katı cisimlerin alan ve hacimleri üzerine uygulamalar. Dersin Genel Değerlendirmesi | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Abbott, P. (1959) Geometry. London: The English Universities Press Ltd.
2. Geometri (Birey soru bankası) | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | - |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 17 | 3 | 51 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|