BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MT209.3BGeometri UygulamalarıSeçmeli235
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, temel geometrik kavramların ve aksiyomatik yöntemlerin uygulamasında sıkça gözlemlenen eksik bilgileri ve yanılgıları örnek soru çözümleri üzerinden gidermektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Tuba AĞIRMAN AYDIN
Öğrenme Çıktıları
1- Öğrenci temel geometrik bilgileri sorular üzerinde rahatça kullanabilecektir.
2- Uygulamalar yardımıyla kavram yanılgılarını görebilecektir.
3-Öğrenci çokgenler konusundaki yanlış algılarını yine sorular üzerinde gözlemleyebilecektir.
4- Öğrencilerin prizma, piramit, silindir, koni, küre gibi kavramları güçlenecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Nokta, doğru ve düzlem kavramları arasındaki ilişkiler üzerine uygulamalar. Açı kavramı, açı çeşitleri, eşlik aksiyomları ve açı uygulamaları. Çokgen kavramının tanımı. Üçgenin tanımı, üçgen türleri, üçgenin temel ve yardımcı elemanları, eşlik eden aksiyomlar ve üçgenlerle ilgili teoremler, üçgenlerle ilgili uygulamalar, üçgenlerle ilgili benzerlik teoremleri, üçgenlerde benzerlik ile ilgili uygulamalar. Dörtgenlerle ilgili uygulamalar. Çemberdeki açı ve uzunluk uygulamaları. Uzayda nesnelerin uygulamaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Amacı ve İçeriği. Kaynaklar ve İşleme Giriş Geometrinin tanımı, yapısı ve gerçek hayatta kullanımı. Geometride doğru bilinen hatalar.
2Aksiyom, tanımlanmamış kavram, teorem ile ilgili uygulamalar.
3Öklid ve Öklid dışı geometriler, Öklid geometrisinin temel aksiyomları ve eksik bilgi tamamlama.
4Nokta, doğru ve düzlem kavramları ile ilgili uygulamalar.
5Açı kavramı, çeşitleri, açıların eşlik etmesi ve eşlik eden aksiyomlar, açıların uygulamaları. Uygulamalarda gözlenen kavram yanılgılarının giderilmesi.
6Üçgen kavramının tanımı, üçgen türleri ile ilgili bilgilerin değerlendirilmesi ve uygulamalar.
7Üçgenin temel ve yardımcı elemanları, eşlik eden aksiyomlar ve üçgenlerle ilgili teoremler, üçgenlerle ilgili uygulamalar. Uygulamalarda gözlenen kavram yanılgılarının giderilmesi.
8Üçgenlerle ilgili benzerlik teoremleri, üçgenlerdeki benzerlikler. Uygulamalarda gözlenen kavram yanılgılarının giderilmesi.
9Yamuk, paralelkenar, eşkenar dörtgen, dikdörtgen, kare, deltoit gibi geometrik kavramların özetlenerek hatırlanması. Dörtgenler ile ilgili uygulamalar. Uygulamalarda gözlenen kavram yanılgılarının giderilmesi.
10Çokgensel bölgelerin alanları ile ilgili uygulamalar
11Çember ve çember kavramları, çember ve çemberde açı ve uzunluk ile ilgili temel bilgilerin hatırlanması ve uygulamalar.
12Çember ve çember açı ve uzunluk ile ilgili uygulamalar. Uygulamalarda gözlenen kavram yanılgılarının giderilmesi.
13Uzayda nesneler, prizmalar, piramitler, silindir, koni, küre üzerine uygulamalar
14Katı cisimlerin alan ve hacimleri üzerine uygulamalar. Dersin Genel Değerlendirmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Abbott, P. (1959) Geometry. London: The English Universities Press Ltd. 2. Geometri (Birey soru bankası)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10440
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma17351
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek