Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MT408.1B | Eğitsel Dijital Oyunlar | Seçmeli | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Matematik konularının bilgisayar ile öğretimini vermek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğr.Üyesi Tuba AĞIRMAN AYDIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | bilgisayarlı ortamda matematik öğrenmeyi açıklayabilecek
| 2 | özel tasarlanmış yazılım paketleri vasıtasıyla matematiksel araştırma yapabilecek
| 3 | Excel, Logo, Cabri ve Derive gibi yazılımları kullanabilecek
| 4 | matematik konularının bilgisayar ile öğretimini anlayabilecek
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çeşitli öğretim teknolojilerinin karakteristikleri, Bilgisayar ve matematik; matematik öğretimde bilgisayarla modelleme; bilgisayar öğretiminde kullanılan Excel, Logo, Cabri ve Derive gibi yazılımlar ve uygulama programları, öğretim teknolojileri yardımıyla öğretim materyali geliştirilmesi, Çeşitli öğretim materyallerinin değerlendirilmesi.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilgisayar destekli eğitimde epistemolojik ve pedagojik ilkeler | | | 2 | Bilgisayar donanımlı ortamda matematik öğrenme: Programlama yoluyla öğrenme, buluş yoluyla öğrenme | | | 3 | Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: EXCEL | | | 4 | Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: LOGO (temel komutlar ve çizimler) | | | 5 | Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: LOGO (döngüler) | | | 6 | Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: LOGO (grafik çizme ve kümelerde işlemler) | | | 7 | Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: Dinamik geometri yazılımı CABRI (genel özellikler) | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: CABRI (keşfetme etkinlikleri) | | | 10 | Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: COYPU, bir grafik çizme programı | | | 11 | Bilgisayar destekli matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar: Bilgisayar cebir sistemi DERIVE 6 | | | 12 | Matematik yapma, keşfetme ve öğrenme öğrenme: Sayılar teorisi ve fonksiyonlar | | | 13 | Mikrodünya tasarlama | | | 14 | Öğrenci sunumları | | | 15 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Baki, A. 2008; Kuramdan Uygulamaya Matematik Öğretimi, Harf Yayınları, Ankara
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
Rehberli Problem Çözümü | 1 | 3 | 3 |
Problem Çözümü | 5 | 5 | 25 |
Rapor Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
Rapor Sunma | 5 | 3 | 15 |
Proje Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
Proje Sunma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Rapor | 5 | 4 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|