Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MT411.1B | Elementer Sayı Kuramı | Seçmeli | 4 | 7 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bölünebilirlik ve Eşlik, Euler Teoremi, Çin Kalan Teoremi, Wilson Teoremi, Aritmetik Fonksiyonlar, İlkel Kökler, İkinci Derece Artıklar, İkinci Dereceli Tersler, Diophantine Denklemler, İkinci Dereceli Cisimlerde Aritmetik, Çarpanlara Ayırma Teorisi, Sürekli Kesirler kavramlarını kavratmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Tuba AĞIRMAN AYDIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bölünebilirlik ve Eşlik” kavramlarını kavrayabilecek ve diğer kavramlarla ilişkilendirebilecekler. | 2 | "Bölünebilirlik” kavramı ile ilgili teoremleri kavrayacak. | 3 | Aritmetik Fonksiyon” kavramını kavrayacak. | 4 | Periyodiklik” kavramını kavrayabilecekler. | 5 | Sürekli kesirler” kavramını kavrayabilecekler. | 6 | Çarpanlara Ayırma Teorisi” kavramını kavrayabilecekler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bölünebilirlik ve Eşlik, Euler Teoremi, Çin Kalan Teoremi, Wilson Teoremi, Aritmetik Fonksiyonlar, Problem Haftası, İlkel Kökler, İkinci Derece Artıklar, İkinci Dereceli Tersler, Diophantine Denklemler, Problem Haftası, İkinci Dereceli Cisimlerde Aritmetik, Çarpanlara Ayırma Teorisi, Sürekli Kesirler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bölünebilirlik ve Eşlik | | | 2 | Euler Teoremi | | | 3 | Çin Kalan Teoremi | | | 4 | Wilson Teoremi | | | 5 | Aritmetik Fonksiyonlar | | | 6 | Problem Haftası | | | 7 | İlkel Kökler | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İkinci Derece Artıklar | | | 10 | İkinci Dereceli Tersler | | | 11 | Diophantine Denklemler | | | 12 | Problem Haftası | | | 13 | İkinci Dereceli Cisimlerde Aritmetik | | | 14 | Çarpanlara Ayırma Teorisi | | | 15 | Sürekli Kesirler | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders kitabı:
Sayılar Teorisi ve Uygulamaları Hüseyin Altındiş
Yardımcı Kitaplar:
1.Elementary Number Theory and Its Applications; Kenneth H. Rosen
2.Elementary Number Theory; David M. Burton
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 37 | 74 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 37 | 74 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|