BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MT411.1BElementer Sayı KuramıSeçmeli475
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bölünebilirlik ve Eşlik, Euler Teoremi, Çin Kalan Teoremi, Wilson Teoremi, Aritmetik Fonksiyonlar, İlkel Kökler, İkinci Derece Artıklar, İkinci Dereceli Tersler, Diophantine Denklemler, İkinci Dereceli Cisimlerde Aritmetik, Çarpanlara Ayırma Teorisi, Sürekli Kesirler kavramlarını kavratmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Tuba AĞIRMAN AYDIN
Öğrenme Çıktıları
1Bölünebilirlik ve Eşlik” kavramlarını kavrayabilecek ve diğer kavramlarla ilişkilendirebilecekler.
2"Bölünebilirlik” kavramı ile ilgili teoremleri kavrayacak.
3Aritmetik Fonksiyon” kavramını kavrayacak.
4Periyodiklik” kavramını kavrayabilecekler.
5Sürekli kesirler” kavramını kavrayabilecekler.
6Çarpanlara Ayırma Teorisi” kavramını kavrayabilecekler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bölünebilirlik ve Eşlik, Euler Teoremi, Çin Kalan Teoremi, Wilson Teoremi, Aritmetik Fonksiyonlar, Problem Haftası, İlkel Kökler, İkinci Derece Artıklar, İkinci Dereceli Tersler, Diophantine Denklemler, Problem Haftası, İkinci Dereceli Cisimlerde Aritmetik, Çarpanlara Ayırma Teorisi, Sürekli Kesirler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bölünebilirlik ve Eşlik
2Euler Teoremi
3Çin Kalan Teoremi
4Wilson Teoremi
5Aritmetik Fonksiyonlar
6Problem Haftası
7İlkel Kökler
8Ara sınav
9İkinci Derece Artıklar
10İkinci Dereceli Tersler
11Diophantine Denklemler
12Problem Haftası
13İkinci Dereceli Cisimlerde Aritmetik
14Çarpanlara Ayırma Teorisi
15Sürekli Kesirler
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders kitabı: Sayılar Teorisi ve Uygulamaları Hüseyin Altındiş Yardımcı Kitaplar: 1.Elementary Number Theory and Its Applications; Kenneth H. Rosen 2.Elementary Number Theory; David M. Burton
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma23774
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma23774
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
ÖÇ5          
ÖÇ6          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek