Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-MT5B.02 | Kültür ve Matematik | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Matematik ve kültür ilişkisinin farkına varılması ve matematik öğretiminde bu farkındalığın işe koşulması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Drı. Dilşad Güven Akdeniz |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1 matematiğin günlük hayatta (fizik, kimya, biyoloji, ekonomi, sağlık) uygulamalarını bilir
2 matematik öğretiminde gerçek yaşam problemlerini kullanmanın önemini kavrayabilir
3 sayılar konusu ile gerçek yaşam problemlerini çözebilir
4 sayılar konusu ile gerçek yaşam problemlerini çözebilir
5 fonksiyonlar konusu ile ilgili gerçek yaşam problemlerini çözebilir
6 olasılık ve istatistik konuları ile ilgili gerçek yaşam problemlerini çözebilir
7 gerçek yaşam durumlarını matematiksel olarak modelleyebilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Matematik ve kültür ilişkisi; matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlamak,
farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları, etnomatematik alanında yapılan araştırmaların
temel prensipleri, matematik-antropoloji-dil bilimi arasındaki ilişki; sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi; farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik
etkinlikleri tasarlama |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin organizasyonu hakkında tanıtım, matematik ve kültür ilişkisi geçmişten günümüze. | | | 2 | Matematik evrensel midir? Kültürel midir? | | | 3 | Etnomatematik nedir? | | | 4 | Etnomatematik herkes için midir? Göçmen öğrenciler için midir? | | | 5 | Etnomatematik öğretim programına uygun mudur? | | | 6 | Mutlak değer ve logaritma ile ilgili günlük hayat örnekleri | | | 7 | Polinom fonksiyonlar ve günlük yaşamdaki uygulamaları. | | | 8 | arasınav | | | 9 | Doğrusal fonksiyonlar ve doğrusal modelleme, günlük yaşamdaki uygulamaları | | | 10 | Üstel fonksiyonlar ve üstel fonksiyonlara ilişkin günlük yaşamdan uygulamalar, doğrusal ve üstel modelleme arasındaki ilişki. | | | 11 | Eğitsel oyunlarda matematik | | | 12 | Eğitsel oyunlarda matematik | | | 13 | Öğrenci sunuları | | | 14 | Öğrenci sunuları | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
yok |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 14 | 2 | 28 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü | 8 | 2 | 16 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|