BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-MT5B.02Kültür ve MatematikSeçmeli474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Matematik ve kültür ilişkisinin farkına varılması ve matematik öğretiminde bu farkındalığın işe koşulması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Drı. Dilşad Güven Akdeniz
Öğrenme Çıktıları
11 matematiğin günlük hayatta (fizik, kimya, biyoloji, ekonomi, sağlık) uygulamalarını bilir 2 matematik öğretiminde gerçek yaşam problemlerini kullanmanın önemini kavrayabilir 3 sayılar konusu ile gerçek yaşam problemlerini çözebilir 4 sayılar konusu ile gerçek yaşam problemlerini çözebilir 5 fonksiyonlar konusu ile ilgili gerçek yaşam problemlerini çözebilir 6 olasılık ve istatistik konuları ile ilgili gerçek yaşam problemlerini çözebilir 7 gerçek yaşam durumlarını matematiksel olarak modelleyebilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Matematik ve kültür ilişkisi; matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlamak, farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları, etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri, matematik-antropoloji-dil bilimi arasındaki ilişki; sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi; farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin organizasyonu hakkında tanıtım, matematik ve kültür ilişkisi geçmişten günümüze.
2Matematik evrensel midir? Kültürel midir?
3Etnomatematik nedir?
4Etnomatematik herkes için midir? Göçmen öğrenciler için midir?
5Etnomatematik öğretim programına uygun mudur?
6Mutlak değer ve logaritma ile ilgili günlük hayat örnekleri
7Polinom fonksiyonlar ve günlük yaşamdaki uygulamaları.
8arasınav
9Doğrusal fonksiyonlar ve doğrusal modelleme, günlük yaşamdaki uygulamaları
10Üstel fonksiyonlar ve üstel fonksiyonlara ilişkin günlük yaşamdan uygulamalar, doğrusal ve üstel modelleme arasındaki ilişki.
11Eğitsel oyunlarda matematik
12Eğitsel oyunlarda matematik
13Öğrenci sunuları
14Öğrenci sunuları
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
yok
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı14228
Derse Katılım14114
Problem Çözümü8216
Bireysel Çalışma14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma13226
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek