Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-MT4B.01 | Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, lisans düzeyinde öğrencilere matematik öğretiminde teknoloji kullanabilme konusunda bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Mesut ÖZTÜRK
Doç. Dr. Dilşad GÜVEN AKDENİZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Matematik öğretiminde kullanabilecekleri yazılımları öğrenme, | 2 | Matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar hakkında yeterli bilgiye sahip olma, | 3 | Matematik öğretiminde kullanılabilecek yazılımları kullanarak ders planlayabilme, |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Öğretim teknolojilerini matematik eğitimine entegre edebilme, bilgisayar öğretiminde kullanılan Geogebra gibi yazılımları kullanabilme ve bu yazılımları kullanarak matematik öğretim etkinliği hazırlayabilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı | | | 2 | - BDÖ’nün tarihsel gelişimi
- BDÖ’de kullanılan araçlar ve yazılımlar
- Bilgisayar Cebir Sistemi
- Dinamik Geometri Yazılımları | | | 3 | Ters yüz edilmiş öğrenme
Matematik eğitiminde artırılmış gerçeklik
Dijital oyunlar
Dijital öyküleme | | | 4 | STEM (Fen Teknoloji Mühendislik Matemati)
Mobil öğrenme
Sosyal medya ve sosyal ağlar
Okul dışı öğrenme ortamları
Yapay zekâ | | | 5 | Web 2.0 Araçları
Excel | | | 6 | Geogebra | | | 7 | Geogebra | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Bazı programlama (kodlama) dillerinin tanıtımı
Python
Moodle
Scratch | | | 10 | Uygulama- Matematik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik ders planlama (Sayılar ve işlemler) | | | 11 | Uygulama- Matematik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik ders planlama (Cebir) | | | 12 | Uygulama- Matematik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik ders planlama (Veri işleme-Olasılık) | | | 13 | Uygulama- Matematik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik ders planlama (Geometri ve Ölçme) | | | 14 | Uygulama- Matematik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik ders planlama (İleri matematik konuları) | | | 15 | Dersin değerlendirmesi | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Akkoç, H. & Yeşildere-İmre, S. (2015). Teknolojik pedagojik alan bilgisi temelli olasılık ve istatistik öğretimi. Pegem Akademi.
Aksoy, A. & Koç, K. (2018). İleri öklid geometrisinin geogebra ile keşfi. Nobel Akademik Yayıncılık.
Akpınar, Y. (2005). Bilgisayar destekli eğitimde uygulamalar. Anı Yayıncılık.
Aldemir, R. & İşleyen, T. (2017). Matematik öğretmenleri ve öğretmen adayları için Geogebra 3D ile geometrik cisim etkinlikleri. Ertual Akademi.
Aslaner, R. (2020). Açıklamalı Dinamik Geometri Uygulamaları. Nobel Akademik Yayıncılık. Baki, A. (2002). Öğrenen ve öğretenler için bilgisayar destekli matematik. Derya Kitabevi.
Aytaç, T. (2006). Eğitimde bilişim teknolojileri. Asil Yayın Dağıtım.
Çekmez, E. (2019). Bilgisayar Temelli Dinamik Matematik. Nobel Akademik Yayıncılık.
Gürsakal, N., Özbalkan, U. & Yiğit-Uyar, M. H. (2022). Online matematik. Nobel Akademik Yayıncılık.
Öztürk, M. (2011). Bilgisayar destekli öğretim yönteminin oran orantı konusunun öğretiminde akademik başarıya etkisi (Yüksek lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi.
Şimşek, M. & Yazıcı, N. (2022). Matematik Öğretiminde Dijital Araçların Kullanımı. Vizetek Yayıncılık.
Uşun, S. (2004). Bilgisayar destekli öğretimin temelleri. Nobel Akademik Yayıncılık
Yanpar-Yelken, T., Sancar-Tokmak, H., Özgelen, S. & İncikabı, L. (2013). Fen ve matematik eğitiminde teknolojik pedagojik alan bilgisi temelli öğretim tasarımları. Anı Yayıncılık.
Yıldız, E. & Arpacı, İ. (2021). Matematik eğitiminde yenilikçi teknolojiler. Nobel Akademik Yayıncılık.
Yumak, Y. & Ardahan, S. (2022). Adım Adım Geogebra ile Matematik Etkinlikleri. Atlas Akademi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Problem Çözümü | 5 | 6 | 30 |
Rapor Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
Rapor Sunma | 5 | 3 | 15 |
Proje Hazırlama | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|