BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-MT2B.01İlkokul Matamatik ÖğretimiSeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarına matematik öğretiminin amaçlarını, matematik öğretiminde kullanabilecekleri temel strateji ve yöntemleri kavratmak, ilköğretim matematik programını tanıtmak, matematik eğitimindeki önemli beceriler konusunda bilgi ve beceri kazandırmak ve bunlara uygun etkinlikler geliştirebilme becerileri geliştirmelerini sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
11. Matematik öğretimin amacı ve ilkelerini açıklayabilmek.
22. Matematik öğretirken kullanacağı yöntemler hakkında bilgi ve beceriye sahip olabilmek.
33. Matematik öğretirken bilgi teknolojilerinden yararlanabilmek.
44. Matematik programının içeriği hakkında bilgi sahibi olabilmek.
55. İlköğretim matematik konularının içeriği hakkında bilgi sahibi olabilmek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; matematik öğretiminin tarihçesi (Dünya'da ve Tür- kiye'de); matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri; ilkokul matema- tik programının kapsamı, amacı ve özellikleri; belli başlı öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri; matematik eğitiminde önemli beceriler, ilişkilendirme, temsiller, iletişim, akıl yürütme, problem çözme (stratejiler, aşamalar, problem türleri, vb.); bilgi teknolojilerini kullanma, çocuk- ta sayı kavramının gelişimi (sayma öncesi gelişmeler, birebir eşleme, kardinal değer, birleştirme, ayırma, karşılaştırma, denklik, azlık, çokluk, vb.); basamak değeri, doğal sayıların oluşumu ve yapı- sal özellikleri; aritmetik işlemler, ilkokul matematik dersi programındaki ilgili konular, kazanımlar ve bunlara uygun etkinlik örnekleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri
2Matematik öğretiminin tarihçesi (Dünya'da ve Türkiye'de)
3Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejileri
4Problem çözme, Polya’nın problem çözme adımları, dinamik-statik problem ayrımı
5İlköğretim matematik programının kapsamı, amacı ve özellikleri
6Belli başlı öğrenme kuramları ve matematik öğrenimi ile ilişkileri
7Çocukta sayı kavramının gelişimi, doğal sayıların oluşumu ve yapısal özellikleri programdaki kazanımlara uygun etkinlik örnekleri
8Ara sınav
9Doğal sayılarla toplama ve çıkarma, program kazanımlarına uygun doğal sayılarda toplama ve çıkarma işlemlerine yönelik etkinlik örnekleri
10Doğal sayılarla çarpma ve bölme, program kazanımlarına uygun doğal sayılarla çarpma işlemine yönelik etkinlik örnekleri
11Kesirler ve kesirlerle işlemler, kesirleri öğrenmede öğrenci güçlükleri kesirlerin farlı anlamları, kesir modelleri, program kazanımlarına uygun örnek kesir etkinlikleri, öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
12Denk kesir ve kesirlerin karşılaştırılması, program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler, öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
13Ondalık kesirler ve kesirlerin işlemleri, program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler, öğretmen adaylarının öğretme pratikleri
14Matematik eğitiminde önemli beceriler, ilişkilendirme, temsiller, iletişim, akıl yürütme, problem çözme (stratejiler, asamalar, problem türleri, vb.)
15Matematik eğitiminde önemli beceriler, ilişkilendirme, temsiller, iletişim, akıl yürütme, problem çözme (stratejiler, asamalar, problem türleri, vb.)
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. İlköğretimde Matematik Öğretimi (1-5). Yaşar Baykul. Pegem Akademi. 2. Matematik Öğretimi. Murat Altun. Alfa Basım Yayım Dağıtım. 3. Matematiksel Düşünme. Cemal Yıldırım. Remzi Kitabevi. 4. Kavram Geliştirme: Gülten Ülgen. Nobel Yayın Dağıtım. 5. İlköğretimde karşılaşılan Matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri. Editörler: Erhan Bingölbalı ve Mehmet Fatih Özmantar. Pegem Akademi. 6. İnternet kaynakları 7. MEB, Eğitim teknolojileri websitesi 8. Talim Terbiye websitesi (Hedef ve kazanımlar için) 9. Sanal öğrenme nesneleri: http://nlvm.usu.edu/, http://www.erolkarakirik.com/samap/, 10. NCTM kaynakları: http://illuminations.nctm.org/ 11. iXL uygulamaları: http://www.ixl.com/
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav212
Final Sınavı313
Derse Katılım31442
Bireysel Çalışma21428
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma15230
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15115
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
ÖÇ5          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek