|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE-MTS10 | Matematik Sınıflarında İletişim | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Matematiğin kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olduğunu fark etme, matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma, matematiksel dili matematiğin kendi içinde,
farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanma, somut model, şekil, resim,
grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme;
matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade etme, günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle,
matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme; matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Matematiğin kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olduğunu ifade eder | 2 | Matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanır. | 3 | Matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanır | 4 | Somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşüncelerini ifade eder. | 5 | Matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade eder. | 6 | Günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirir. | 7 | Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olarak matematiği anlama ve sembol ve terimleri doğru kullanma, bunları kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olarak matematik | | | 2 | Matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma | | | 3 | Matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma | | | 4 | Matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanma | | | 5 | Somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme | | | 6 | Somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme | | | 7 | Matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade etme | | | 8 | Matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade etme | | | 9 | Günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme | | | 10 | Günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme | | | 11 | Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama | | | 12 | Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama | | | 13 | Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama | | | 14 | Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Biber, M. & Ersoy, E. (2022). Yapılandırmacı Sınıf Ortamlarında Matematiksel İletişim | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Rapor Hazırlama | 1 | 20 | Rapor Sunma | 1 | 20 | Ev Ödevi | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Rapor Hazırlama | 1 | 20 | Rapor Sunma | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Rapor Hazırlama | 5 | 11 | 55 | Rapor Sunma | 5 | 4 | 20 | Ev Ödevi | 4 | 10 | 40 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|