BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-MTS10Matematik Sınıflarında İletişimSeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Matematiğin kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olduğunu fark etme, matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma, matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanma, somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme; matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade etme, günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme; matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Matematiğin kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olduğunu ifade eder
2Matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanır.
3Matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanır
4Somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşüncelerini ifade eder.
5Matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade eder.
6Günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirir.
7Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olarak matematiği anlama ve sembol ve terimleri doğru kullanma, bunları kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olarak matematik
2Matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma
3Matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma
4Matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanma
5Somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme
6Somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme
7Matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade etme
8Matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade etme
9Günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme
10Günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme
11Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama
12Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama
13Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama
14Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Biber, M. & Ersoy, E. (2022). Yapılandırmacı Sınıf Ortamlarında Matematiksel İletişim
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav140
Rapor Hazırlama120
Rapor Sunma120
Ev Ödevi120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı160
Rapor Hazırlama120
Rapor Sunma120
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı133
Rapor Hazırlama51155
Rapor Sunma5420
Ev Ödevi41040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
ÖÇ5          
ÖÇ6          
ÖÇ7          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek