BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-MTS8Matematik Öğretiminde Materyal TasarımıSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretim teknolojilerindeki gelişimleri kavrayabilme, Öğretim teknolojileri ile iletişim süreci ilişkisini kavrayabilme, Öğretim teknolojileri ile program ilişkilerini kavrayabilme, Araç gereçlerin öğretimdeki yerini kavrayabilme, Tasarım, öğe ve ilişkisini bilebilme, Öğretmenin sık kullanacağı materyalleri hazırlayabilme, Bilgisayar destekli öğretim ortamlarını ve özelliklerini tanıyabilme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Betül KÜÇÜK DEMİR
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler verecek
2Öğrenciler iletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önemini açıklayabilecek
3Öğrenciler öğretimde kullanılan araç gereçlere örnekler verebilecek
4Öğrenciler öğretimde sık kullanılan araçların özelliklerini bilecek
5Öğrenciler kazanımlara uygun materyaller geliştirebilecek
6Öğrenciler bilgisayar teknolojisini kullanarak öğretim materyali hazırlayabilecek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlaryokyok
2çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri,yokyok
3öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımıyokyok
4okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesiyokyok
5uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesiyokyok
6öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleriyokyok
7çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleriyokyok
8Ara sınavyokyok
9bilgisayar temelli gereçleryokyok
10eğitim yazılımlarının incelenmesiyokyok
11çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesiyokyok
12İnternet ve uzaktan eğitimyokyok
13görsel tasarım ilkeleriyokyok
14öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalaryokyok
15Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.yokyok
16Final Sınavıyokyok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yiğit N., Alev N., Altun T., Özmen H., Akyıldız S., (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarım, Akademi Yayınevi, Trabzon Yardımcı Kitaplar: Özcan Devel – Eralp Altun (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Pegema Yayıncılık Seferoğlu, S. Sadi (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Pegema Kaya, Z. (2005) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Pegema
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14684
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7428
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6742
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)184
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
ÖÇ5          
ÖÇ6          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek