BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-MTS6Matematik Eğitiminde ÖzdüzenlemeSeçmeli234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrenci bilişsel psikolojide geçen bazı kavramları tanıyacak, bu kavramların matematik eğitimi için önemini bilecek ve matematik eğitimi ile bilişsel psikoloji arasındaki ilişkiyi anlayacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr.Mesut ÖZTÜRK
Öğrenme Çıktıları
1Öz düzenleme ve öz düzenlemeli öğrenmeye ilişkin kuramsal yapıları bilme,
2Matematik öğretiminde öz düzenlemeli öğrenmeye uygun etkinlik hazırlayabilme,
3Problem çözme-kurma ve akıl yürütme sürecindeki üstbilişsel süreçleri fark etme
4Matematik öğretiminde üstbilişe dayalı öğretime uygun etkinlik hazırlayabilme,
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Dikkat, algı gibi psikoloji ile ilgili kavramları tanıma, matematik eğitimi için önemli olan biliş, üst biliş, öz-düzenleme kavramlarını bilme ve birbirinden ayırt edebilme, aritmetikten cebire geçiş sürecini bilişsel açıdan anlamlandırma, analojik akıl yürütmeyi bilme ve problemlere uygulama, çeşitli matematiksel akıl yürütme türlerini tanıma, matematiğin öğrenilmesine engel olabilecek bilişsel çarpıtma ve olumsuz otomatik düşünce kavramlarını tanıma
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı
2Sosyal Bilişsel Kuram
3Öz düzenleme: Kuramsal Bakış
4Biliş ve üst biliş
5Öz-düzenleme
6Akademik öz düzenleme Duygular ve öz düzenleme Öğretmen öz düzenlemesi
7Öz düzenlemeli öğrenme modelleri
8Ara Sınavlar
9Öz düzenlemeli öğrenme ve etkinlik geliştirme
10Harmanlanmış öğrenmeye dayalı öz düzenlemeli öğrenme etkinlikleri hazırlama
11Öz düzenleme ve üstbiliş arasındaki ilişki. Üstbiliş: Kuramsal çervece
12Problem çözme ve problem kurma sürecindeki üstbilişsel beceriler
13Üstbilişsel IMPROVE tekniği ve bu teknikle ortaokul öğrencileri için etkinlik hazırlama
14Üstbilişsel CRIME tekniği ve bu teknikle ortaokul öğrencileri için etkinlik hazırlama
15Dersin genel değerlendirmesi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Ağır, M. (2007). Üniversite öğrencilerinin bilişsel çarpıtma düzeyleri ile problem çözme becerileri ve umutsuzluk düzeyleri arasındaki ilişki (Yayınlanmamış doktora tezi), İstanbul: İstanbul Üniversitesi. • Akın, A. (2013). Güncel psikolojik kavramlar 1: Pozitif psikoloji. Sakaya: Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü • Akın, A. ve Abacı, R. (2011). Biliş ötesi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. • Akkan, Y. (2009). İlköğretim öğrencilerinin aritmetikten cebire geçiş süreçlerinin incelenmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi. • Goldstein, E. B. (2013). Bilişsel Psikoloji. (Çev. O. Gündüz) İstanbul: Kaknüs Yayınları. • Öztürk, M. (2017). Matematik öğretmeni ve öğretmen adaylarının ispat yapma süreçlerinin bilişsel açısından incelenmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma51155
Okuma14114
Ev Ödevi12336
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ11411111211
ÖÇ21421111121
ÖÇ31321111211
ÖÇ42421111111
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek