BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE-MTS1Bilgisayar Destekli Matematik ÖğretimiSeçmeli364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, lisans düzeyinde öğrencilere matematik öğretiminde teknoloji kullanabilme konusunda bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Mesut ÖZTÜRK Doç. Dr. Dilşad GÜVEN AKDENİZ
Öğrenme Çıktıları
1Matematik öğretiminde kullanabilecekleri yazılımları öğrenme,
2Matematik öğretiminde kullanılan yazılımlar hakkında yeterli bilgiye sahip olma,
3Matematik öğretiminde kullanılabilecek yazılımları kullanarak ders planlayabilme,
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğretim teknolojilerini matematik eğitimine entegre edebilme, bilgisayar öğretiminde kullanılan Geogebra gibi yazılımları kullanabilme ve bu yazılımları kullanarak matematik öğretim etkinliği hazırlayabilme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı
2- BDÖ’nün tarihsel gelişimi - BDÖ’de kullanılan araçlar ve yazılımlar - Bilgisayar Cebir Sistemi - Dinamik Geometri Yazılımları
3 Ters yüz edilmiş öğrenme  Matematik eğitiminde artırılmış gerçeklik  Dijital oyunlar  Dijital öyküleme
4 STEM (Fen Teknoloji Mühendislik Matemati)  Mobil öğrenme  Sosyal medya ve sosyal ağlar  Okul dışı öğrenme ortamları  Yapay zekâ
5 Web 2.0 Araçları  Excel
6Geogebra
7Geogebra
8Arasınav
9 Bazı programlama (kodlama) dillerinin tanıtımı  Python  Moodle  Scratch
10 Uygulama- Matematik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik ders planlama (Sayılar ve işlemler)
11 Uygulama- Matematik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik ders planlama (Cebir)
12 Uygulama- Matematik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik ders planlama (Veri işleme-Olasılık)
13 Uygulama- Matematik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik ders planlama (Geometri ve Ölçme)
14 Uygulama- Matematik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik ders planlama (İleri matematik konuları)
15Dersin değerlendirmesi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akkoç, H. & Yeşildere-İmre, S. (2015). Teknolojik pedagojik alan bilgisi temelli olasılık ve istatistik öğretimi. Pegem Akademi. Aksoy, A. & Koç, K. (2018). İleri öklid geometrisinin geogebra ile keşfi. Nobel Akademik Yayıncılık. Akpınar, Y. (2005). Bilgisayar destekli eğitimde uygulamalar. Anı Yayıncılık. Aldemir, R. & İşleyen, T. (2017). Matematik öğretmenleri ve öğretmen adayları için Geogebra 3D ile geometrik cisim etkinlikleri. Ertual Akademi. Aslaner, R. (2020). Açıklamalı Dinamik Geometri Uygulamaları. Nobel Akademik Yayıncılık. Baki, A. (2002). Öğrenen ve öğretenler için bilgisayar destekli matematik. Derya Kitabevi. Aytaç, T. (2006). Eğitimde bilişim teknolojileri. Asil Yayın Dağıtım. Çekmez, E. (2019). Bilgisayar Temelli Dinamik Matematik. Nobel Akademik Yayıncılık. Gürsakal, N., Özbalkan, U. & Yiğit-Uyar, M. H. (2022). Online matematik. Nobel Akademik Yayıncılık. Öztürk, M. (2011). Bilgisayar destekli öğretim yönteminin oran orantı konusunun öğretiminde akademik başarıya etkisi (Yüksek lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi. Şimşek, M. & Yazıcı, N. (2022). Matematik Öğretiminde Dijital Araçların Kullanımı. Vizetek Yayıncılık. Uşun, S. (2004). Bilgisayar destekli öğretimin temelleri. Nobel Akademik Yayıncılık Yanpar-Yelken, T., Sancar-Tokmak, H., Özgelen, S. & İncikabı, L. (2013). Fen ve matematik eğitiminde teknolojik pedagojik alan bilgisi temelli öğretim tasarımları. Anı Yayıncılık. Yıldız, E. & Arpacı, İ. (2021). Matematik eğitiminde yenilikçi teknolojiler. Nobel Akademik Yayıncılık. Yumak, Y. & Ardahan, S. (2022). Adım Adım Geogebra ile Matematik Etkinlikleri. Atlas Akademi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Problem Çözümü5630
Rapor Hazırlama5630
Rapor Sunma5315
Proje Hazırlama5630
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma236
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma236
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ11212211341
ÖÇ21311111341
ÖÇ34411211243
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek