Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB-SEÇ22 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin sonunda öğrenciler hayat boyu öğrenmeyi, yetişkin eğitimini bilecek ve matematik eğitimi ile bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlayacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr.Mesut ÖZTÜRK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hayat boyu öğrenmeye ilişkin kurum ve kuruluşları bilme | 2 | Öğretmenler için hayat boyu öğrenmenin önemini fark etme | 3 | Hayat boyu öğrenme yaklaşım ve mevzuatlarını bilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenme ile ilgili temel kavram ve mevzuatları bilme, kurum ve kuruluşlar hakkında bilgi sahibi olma, yetişkin eğitimini uygulayabilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı | | | 2 | Hayat boyu öğrenme fikrinin gelişimi | | | 3 | Hayat boyu öğrenmenin tarihsel gelişimi | | | 4 | Motivasyon | | | 5 | Sosyal Bilişsel Kuram | | | 6 | Öz düzenleme: Kuramsal Bakış | | | 7 | Öz düzenlemeli öğrenme modelleri | | | 8 | Ara Sınavlar | | | 9 | Hayat boyu öğrenmenin nitelikleri ve faydaları | | | 10 | İnformal öğrenme | | | 11 | Öz yönetim ve isteğe bağlılık | | | 12 | Hayat boyu öğrenmede yeni yaklaşımlar | | | 13 | Hayat boyu öğrenmeye yönelik kurumlar ve yapıları | | | 14 | Hayat boyu öğrenme kurumları yönetmeliği | | | 15 | Hayat boyu öğrenme ve örgün öğretimin karşılaştırılması | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Arslan, S., İşeri, İ, Yurdakul, C. & Çelik, K. (2016). Yaşam boyu öğrenmede yeni öğrenme türleri. Eğitim Yayınevi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 11 | 11 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 11 | 55 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 12 | 3 | 36 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|