BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FS0401.18İslam Eğitim TarihiSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Din eğitiminin tabiatı ve amacı hakkındaki tartışmalarla ilgili farkındalık meydana getirmek. İnsanların ve toplumların hayatında dinin anlamına ve dini yaşayışın kalitesine din eğitiminin katkısını sorgulamak. Öğrencilerin hayatları boyunca karşılaşabilecekleri dini anlayış ve yaşayışla ilgili teorik ve pratik problemlere yer vermek; bu problemlere çözüm üretmeleri için öğrencileri teşvik etmek. Tarihsel bir perspektifle geçmişte kabul gören din eğitimi anlayışları yanında ve günümüzde tartışılan belli başlı din eğitimi yaklaşımları eleştirel bir gözle inceleyerek özgün bir din eğitimi formasyonu kazanmalarına imkan sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
.
Öğrenme Çıktıları
1Allah tasavvurunun tarihi gelişimini inceleyerek gelenek ve nakillerin Allah tasavvurunun oluşmasındaki rollerini belirlemek
2İnsanları hayatın manasını aramaya çağırmak ve bu arayışı canlı tutmak
3Din eğitiminin ne zaman başladığını, nasıl geliştiğini, bu gelişmeyietkileyen sebepleri ve olumlu gelişmeye katkıda bulunacak metotları belirlemeye çalışmak
4Din eğitimini inanılan dinin eğitimi olarak ele almak ve vahiyden gelen bilgileri sistemleştirip eğitime müsait hale getirmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
..yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
.yok
Dersin İçeriği
Hafta Teorik Uygulama 1 Din Eğitimi Bilimi ve Tarihi 2 Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri 3 Avrupa Birliği Ülkelerinde Din Eğitimi: Kuram ve Uygulamalar 4 İlköğretimde Din Eğitimi 5 Ortaöğretimde Din Eğitimi 6 İmam-Hatip Liselerinde Din Eğitimi 7 Yükseköğretimde Din Eğitimi 8 Ailede Din Eğitimi 9 Camilerde Din Eğitimi 10 Kur’an Kurslarında Din Eğitimi 11 Dini Danışmanlık: Tanımı ve Tarihi 12 Engelli Çocuğa Sahip Ailelere Yönelik Manevi Destek Eğitimi 13 Sosyal Hizmetlerde Dini Danışmanlık ve Din Hizmetleri 14 Aile İrşat ve Rehberlik Bürolarında Dini Danışmanlık ve Din Hizmetleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Üst düzey düşünme süreçlerine (problem çözme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, karara verme) sahip olmak ve bunu eğitim programına uyarlama yollarını bilmek.
2Öz eleştiri yapabilmek; yaratıcı, mutlu, sosyal, kendisi ve çevresiyle barışık olabilmek; öğrencilerinin sosyal, bilişsel, dil, duygusal, kültürel, dinî gelişimine ait düzeylerini, öğrenme biçimlerini, güçlü ve zayıf yönlerini, ilgi ve gereksinimlerini bilmek.
3Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi öğretimine uygun yöntem, teknik, ders materyali geliştirme ve bunları yaratıcı bir şekilde işe koşabilme bilgisine sahip olmak.
4Alanıyla ilgili dini metinleri ve kavramları anlamak ve yorumlamak.
5Dinler hakkında bilgi sahibi olmak. Kültürlerarası diyalog ve bir arada yaşama becerisi geliştirmek ve din ile ilgili temel kavramların, farklı din ve inanışların tanınmasına, dindeki anlayış farklılıklarının, benzerliklerinin ve bunların nedenlerinin fark edilmesine rehberlik etmek.
6Alana ait içerik bilgisini kullanarak öğretim programına uygun planlama yapabilmek ve demokratik bir eğitim-öğretime olanak sağlayan öğrenme ortamlarını düzenleyebilmek.Sınavları ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleriyle analiz ederek gereksinim duyulduğunda yeniden bilgileri yapılandırmak.
7Öğrencilerin belirlenen eğitim amaçları doğrultusunda öğrenmeleri ve gelişimlerini ve eğitim amaçlarının hangi oranda gerçekleştirilebildiğini saptamak amacı ile objektif olarak ölçme ve değerlendirme yapmak.
8Ara Sınav
9Öğrencilerin ahlâk, değer ve bunlarla ilgili temel kavramları tanımalarını sağlayarak onların evrensel ahlâki değerleri kavramalarına rehberlik etmek.
10Rasyonellik, objektiflik, demokratiklik, özgüveni tam ve özgür iradeli, güvenilir ve saygın olma; sevgi, hoşgörü, anlayışlık vb. ulusal ve evrensel değerleri bilmek ve benimsemek.
11Rasyonellik, objektiflik, demokratiklik, özgüveni tam ve özgür iradeli, güvenilir ve saygın olma; sevgi, hoşgörü, anlayışlık vb. ulusal ve evrensel değerleri bilmek ve benimsemek.
12Okulun toplumsal işlevini de yerine getirebilmesi amacıyla öğrencilerin ve çevrenin katılımını sağlayarak ders dışı etkinliklerde bulunmak.
13Kişisel, eğitsel, mesleki gelişimini sürekli olarak izleyerek amaç, süreç ve kazanımlarına ilişkin gerçekçi değerlendirmelerde bulunmak.
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mustafa Köylü , Dr. Nurullah Altaş, ENSAR NEŞRİYAT - Farklı Ders Materyalleri
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
.yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12020
Final Sınavı15050
Alan Çalışması12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
ÖÇ2                
ÖÇ3                
ÖÇ4                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek