Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FS0402.07 | Güncel Tefsir Problemleri | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Genel anlamda tefsir metinlerinin tanıtımı, metot ve içerik açısından mukayeseli değerlendirilmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Farklı tefsir metinlerini tanır. | 2 | Kronolojik olarak tefsir metinlerinin birbirinden etkilendiklerini kavrar | 3 | Tefsir metinleri arasında mukayese yaparak değerlendirmeye tabi tutar | 4 | Tefsir metinlerini okur | 5 | Tefsir metinlerini analiz eder |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste başlangıcından günümüze tefsir metinlerinden seçmeler yapılarak metotları ve ayetleri ele alış yönleri değerlendirmeye tabi tutulacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Taberî’nin Câmiu’l-Beyan’ından örnek metinler
| | | 2 | Bağavî’nin Meâlimu’t-Tenzîl’inden örnek metinler
| | | 3 | İbn-i Kesîr’in Tefsiru’l-Kur’ani’l-Azîm’inden örnek metinler
| | | 4 | Râzî’nin Mefâtihu’l-Ğayb’ından örnek metinler
| | | 5 | Beydavî’nin Envâru’t-Tenzîl’inden örnek metinler
| | | 6 | Hâzin’in Lübâbu’t-Te’vîl’inden örnek metinler
| | | 7 | Nesefî’nin Medâriku’t-Tenzîl’inden örnek metinler
| | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Endelusî’nin el-Bahru’l-Muhît’inden örnek metinler
| | | 10 | Şirbinî’nin es-Sirâcu’l-Munîr’inden örnek metinler
| | | 11 | Suyûtî’nin Celâleyn’inden örnek metinler
| | | 12 | Bursevî’nin Rûhu’l-Beyân’ından örnek metinler
| | | 13 | Alûsî’nin Rûhu’l-Meânî’sinden örnek metinler
| | | 14 | Sâbunî’nin Safvetu’t-Tefâsîr’inden örnek metinler
| | | 15 | Elmalılı’nın Hak Dini Kur’an Dili’nden örnek metinler
| | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
[1] Taberi, İbn Cerir. (1979): Camiul-Beyan. Beyrut. [2] İbn Kesîr, (1981), Tefsîrul-Kurânil-azîm, Beyrût: Darul-fikr [3] Şevkânî, M. (1992): Fethul-kadîr el-cami beyne fenneyir-rivâyeti ved-dirâyeti. Beyrût: Darul-fikr. [4] Zemahşerî, M. (ts): el-Keşşâf an hakâikit-tenzîl ve uyûnil-ekâvîl. Kahire: Şirketu Mustafa el-babî el-halebî. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|