Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D412.5B | Kelam Epistomolojisi | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin sonunda, sonunda modern epistemoloji alanında birikim sahibi olunacak klasik kelam yöntemleri ile yeni kelam yöntemleri arasında mukayese imkanı olacak. ve son dönem kelam çalışmaları hakkında bilgi sahibi olunarak gelişmiş yöntemler ortaya cıkacakdır. bu dersin amacı yeni kelam çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak yeni yöntemleri kolay anlaşılır bir şekle getirmek ve ögrenciye bu konuda bir yol göstermekdir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ortaya konulmuş olan düşünce sistemlerini ve bunların düşünce tarihine katkılarını idrak etmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1-Modern Epistemoloji Tartışmaları ve Kelam ilmi 2-Günümüz kelamında yöntem sorunu 3-Klasik kelam yöntemlerinin genel değerlendirilmesi 4-Tanrı insan toplum ve varlık merkezli kelam yöntemleri 5-Dil Mantık merkezli Kelam tartışmaları 6- Dini İlimlerde ihtisaslaşmadan kaynaklanan sorunlar 7- İlimlerin Yeniden Yapılandırılması 8- Son Dönem Kelam çalışmaları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Allah’ın Sıfatları (Zatî-Subutî Sıfatlar) | | | 2 | Allah’ın Sıfatları ( Fiilî- Sıfatları) | | | 3 | Allah’ın Sıfatları (Haberî Sıfatlar) | | | 4 | Kaza ve Kader | | | 5 | İnsan İradesi ve Hürriyeti | | | 6 | Hayır-şer, hidayet-dalalet | | | 7 | Hikmet-illet kavramları | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İnsanın karşılaştığı olaylar ve hikmet | | | 10 | Salah-Aslah meselesi (insan için en hayırlı olanın yaratılması) | | | 11 | Hüsün-kubuh sorunu ( iyi ve kötünün akliliği) | | | 12 | Hikmet-illet meselesi | | | 13 | İnsanın güç yetirilemeyecek şeylerle sorumlu tutulması | | | 14 | Ecel | | | 15 | Rızık | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1-Alpaslan Açıkgenç. bilgi felsefesi,insan yay 2-A.kadir Çüçen, bilgi felsefesi,bursa asa yay. 3-Nakib Attas,modern çağ ve islami düşünüşün problemleri,(trc. m.erol kılıç),insan yay 4-Mevlut Uyanık,bilginin islamileştirilmesi ve çağdaş islam düşüncesi,ankara okulu 5-Alpaslan Açıkgenç,kavram ve süreç |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 8 | 15 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|