BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D412.5BKelam EpistomolojisiSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda, sonunda modern epistemoloji alanında birikim sahibi olunacak klasik kelam yöntemleri ile yeni kelam yöntemleri arasında mukayese imkanı olacak. ve son dönem kelam çalışmaları hakkında bilgi sahibi olunarak gelişmiş yöntemler ortaya cıkacakdır. bu dersin amacı yeni kelam çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak yeni yöntemleri kolay anlaşılır bir şekle getirmek ve ögrenciye bu konuda bir yol göstermekdir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1 Ortaya konulmuş olan düşünce sistemlerini ve bunların düşünce tarihine katkılarını idrak etmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1-Modern Epistemoloji Tartışmaları ve Kelam ilmi 2-Günümüz kelamında yöntem sorunu 3-Klasik kelam yöntemlerinin genel değerlendirilmesi 4-Tanrı insan toplum ve varlık merkezli kelam yöntemleri 5-Dil Mantık merkezli Kelam tartışmaları 6- Dini İlimlerde ihtisaslaşmadan kaynaklanan sorunlar 7- İlimlerin Yeniden Yapılandırılması 8- Son Dönem Kelam çalışmaları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Allah’ın Sıfatları (Zatî-Subutî Sıfatlar)
2Allah’ın Sıfatları ( Fiilî- Sıfatları)
3Allah’ın Sıfatları (Haberî Sıfatlar)
4Kaza ve Kader
5İnsan İradesi ve Hürriyeti
6Hayır-şer, hidayet-dalalet
7Hikmet-illet kavramları
8Ara sınav
9İnsanın karşılaştığı olaylar ve hikmet
10Salah-Aslah meselesi (insan için en hayırlı olanın yaratılması)
11Hüsün-kubuh sorunu ( iyi ve kötünün akliliği)
12Hikmet-illet meselesi
13İnsanın güç yetirilemeyecek şeylerle sorumlu tutulması
14Ecel
15Rızık
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-Alpaslan Açıkgenç. bilgi felsefesi,insan yay 2-A.kadir Çüçen, bilgi felsefesi,bursa asa yay. 3-Nakib Attas,modern çağ ve islami düşünüşün problemleri,(trc. m.erol kılıç),insan yay 4-Mevlut Uyanık,bilginin islamileştirilmesi ve çağdaş islam düşüncesi,ankara okulu 5-Alpaslan Açıkgenç,kavram ve süreç
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma815120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)123
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ15555555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek