|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D411.8B | İslam Felsefesi | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | İslâm felsefesinin konusunu, alanını ve yöntemlerini, temel kavramlarını, oluşumundaki temel kaynaklarını, başlıca ekol ve akımları, ekol ve akımların metafizik, epistemolojik ve etik görüşlerini tanımak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | İslâm felsefesiyle ilgili temel kavramlarının, İslâm felsefesinin oluşum sürecinin ve kaynaklarının kavranılması | 2 | Dersin mahiyetini ve diğer bilimler arasındaki yerini, başlıca problem alanlarını kavranılması | 3 | İslâm felsefesinde ekol ve akımların gelişiminin, Ekol ve akımların ele aldığı temel problemlerin kavranılması | 4 | Problemleri çözümlemede sentetik ve analitik metodu kullanmanın kavranılması | 5 | Elde edilen bilgiyi pratik hayatta karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanma becerisinin elde edilmesi. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | İslâm felsefesinin konusu, alanı ve yöntemleri, temel kavramları, oluşumundaki temel kaynakları, başlıca ekol ve akımlar, ekol ve akımların metafizik, epistemolojik ve etik görüşleri incelenecektir | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İslâm felsefesinin tanımı, felsefe ve filozofun tarifi, felsefe-hikmet ilişkisi, İslâm?da felsefî düşünceye etki eden kaynaklar | | | 2 | İslâm felsefesinin oluşumunda tercümelerin Rolü | | | 3 | slâm felsefesinde felsefî ekoller ve akımlar | | | 4 | Batınîliğin temel felsefî görüşleri | | | 5 | Meşşailik,Meşşailik,
Kindî?nin Hayatı ve Eserleri
Kindî?de Akıl ve Aklın Önemi, Kindî?nin Tanrı ve Âlem Anlayışı | | | 6 | Farabî?nin Hayatı ve Eserleri, Bilgi Teorisi, Metafizik Görüşleri, Siyaset ve Devlet Felsefesine İlişkin Düşünceleri | | | 7 | ibn Sina?nın Hayatı ve Eserleri, Bilgi Teorisi, Metafizik Görüşleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İbn Rüşd?ün Hayatı ve Eserleri, Tanrı ve Âlem Görüşü, Bilgi Teorisi, İbn Rüşd?ün Felsefe-Din İlişkisine Dair Görüşleri
| | | 10 | İşrakiliğin Kurucusu Sühreverdî?nin Hayatı ve Eserleri, İşrakî Felsefede Varlık Anlayışı | | | 11 | Gazzalî, Hayatı ve Eserleri, Felsefe Anlayışı | | | 12 | Gazzalî?nin Nefs ve Ruh Görüşü | | | 13 | İbn Haldûn?nun Hayatı ve Eserleri, Tarih, Siyaset ve Devlet Felsefesine İlişkin Görüşleri | | | 14 | İslâmda felsefî düşüncenin gerilemesi ve sebepleri,
İslâm felsefesinin Batı felsefesine etkisi | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | FİNAL | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1.- Taylan, N., Anahatlarıyla İslâm Felsefesi?, Ensar Neşriyat, 1991, İstanbul, Türkiye.
2.- Bayrakdar, M., İslâm Felsefesine Giriş?, , ISBN:975-389-245-4, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, 1997, Ankara, Türkiye.
3.- Ülken, H. Z., İslâm Felsefesi?, Ülken Yayınları, 1983, İstanbul, Türkiye.
4.- Şerif, M.M. (ed.), Klasik İslâm Filozofları ve Düşünceleri?, ISBN: 975-574-227-1, İnsan Yayınları, 1997, İstanbul, Türkiye. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | 3 | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | 3 | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | 3 | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|