BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D411.8Bİslam FelsefesiSeçmeli474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İslâm felsefesinin konusunu, alanını ve yöntemlerini, temel kavramlarını, oluşumundaki temel kaynaklarını, başlıca ekol ve akımları, ekol ve akımların metafizik, epistemolojik ve etik görüşlerini tanımak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1İslâm felsefesiyle ilgili temel kavramlarının, İslâm felsefesinin oluşum sürecinin ve kaynaklarının kavranılması
2Dersin mahiyetini ve diğer bilimler arasındaki yerini, başlıca problem alanlarını kavranılması
3İslâm felsefesinde ekol ve akımların gelişiminin, Ekol ve akımların ele aldığı temel problemlerin kavranılması
4Problemleri çözümlemede sentetik ve analitik metodu kullanmanın kavranılması
5Elde edilen bilgiyi pratik hayatta karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanma becerisinin elde edilmesi.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İslâm felsefesinin konusu, alanı ve yöntemleri, temel kavramları, oluşumundaki temel kaynakları, başlıca ekol ve akımlar, ekol ve akımların metafizik, epistemolojik ve etik görüşleri incelenecektir
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İslâm felsefesinin tanımı, felsefe ve filozofun tarifi, felsefe-hikmet ilişkisi, İslâm?da felsefî düşünceye etki eden kaynaklar
2İslâm felsefesinin oluşumunda tercümelerin Rolü
3slâm felsefesinde felsefî ekoller ve akımlar
4Batınîliğin temel felsefî görüşleri
5Meşşailik,Meşşailik, Kindî?nin Hayatı ve Eserleri Kindî?de Akıl ve Aklın Önemi, Kindî?nin Tanrı ve Âlem Anlayışı
6Farabî?nin Hayatı ve Eserleri, Bilgi Teorisi, Metafizik Görüşleri, Siyaset ve Devlet Felsefesine İlişkin Düşünceleri
7ibn Sina?nın Hayatı ve Eserleri, Bilgi Teorisi, Metafizik Görüşleri
8Ara Sınav
9İbn Rüşd?ün Hayatı ve Eserleri, Tanrı ve Âlem Görüşü, Bilgi Teorisi, İbn Rüşd?ün Felsefe-Din İlişkisine Dair Görüşleri
10İşrakiliğin Kurucusu Sühreverdî?nin Hayatı ve Eserleri, İşrakî Felsefede Varlık Anlayışı
11Gazzalî, Hayatı ve Eserleri, Felsefe Anlayışı
12Gazzalî?nin Nefs ve Ruh Görüşü
13İbn Haldûn?nun Hayatı ve Eserleri, Tarih, Siyaset ve Devlet Felsefesine İlişkin Görüşleri
14İslâmda felsefî düşüncenin gerilemesi ve sebepleri, İslâm felsefesinin Batı felsefesine etkisi
15Genel değerlendirme
16FİNAL
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.- Taylan, N., Anahatlarıyla İslâm Felsefesi?, Ensar Neşriyat, 1991, İstanbul, Türkiye. 2.- Bayrakdar, M., İslâm Felsefesine Giriş?, , ISBN:975-389-245-4, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, 1997, Ankara, Türkiye. 3.- Ülken, H. Z., İslâm Felsefesi?, Ülken Yayınları, 1983, İstanbul, Türkiye. 4.- Şerif, M.M. (ed.), Klasik İslâm Filozofları ve Düşünceleri?, ISBN: 975-574-227-1, İnsan Yayınları, 1997, İstanbul, Türkiye.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)112
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1           3    
ÖÇ2            5   
ÖÇ3            3   
ÖÇ4                
ÖÇ5         3      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek