BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D411.3BÇocuk ve Din EğitimiSeçmeli474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrenci, Din Eğitimi Bilimi hakkında bilgi sahibi olur; din eğitimi-öğretimi faaliyetini sağlıklı bir şekilde sürdürebilme ve geliştirebilme yeteneği kazanır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim ve din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar
2Din eğitimi biliminin alan, amaç ve görevlerini açıklar
3Dini gelişim teorileri ve dini öğrenme ilişkisini karşılaştırır
4Ailede din eğitiminin temel ilkelerini açıklar
5Din eğitiminin güncel meselelerini tartışır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitim ve din eğitimi bilimi ile ilgili tanım ve kavramlar. Din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisi. Din eğitimi biliminin alanı, amacı ve görevleri. Türkiye´de din eğitim ve öğretiminin tarihsel gelişimi. Türkiye´de din eğitiminin hukuki dayanakları. Dini gelişim ve öğrenme. Din öğretiminde program geliştirme ve yaklaşımlar. Din dersi öğretmen yeterlikleri ve eğitimi. Ailede din eğitimi. Mesleki din eğitimi ve İmam Hatip Liseleri, Diyanet İşleri Başkanlığı, Din eğitimi ve din Hizmetleri. Yetişkin din eğitimi, Yüksek din öğretimi, Din eğitimi ve öğretiminin güncel problemleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitim ve din eğitimi bilimi ile ilgili tanım ve kavramlar
2Din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisi
3Din eğitimi biliminin alanı, amacı ve görevleri
4Türkiye´de din eğitim ve öğretiminin tarihsel gelişimi
5Türkiye´de din eğitiminin hukuki dayanakları
6Dini gelişim ve öğrenme
7Din öğretiminde program geliştirme ve yaklaşımlar
8Ara Sınav
9Din dersi öğretmen yeterlikleri ve eğitimi
10Ailede din eğitimi
11Ailede din eğitimi
12Cocuk din eğitimi
13Cocuk din eğitimi
14Din eğitimi ve öğretiminin güncel problemleri
15Din eğitimi ve öğretiminin güncel problemleri
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ed. Mustafa Köylü Nurullah Altaş, Din Eğitimi, Gündüz Yay., Ankara 2012. ed. R. Doğan, R. Ege, Din Eğitimi, Grafiker Yay., Ankara 2012. Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Ankara 2001 Halis Ayhan, Türkiye de Din Eğitimi, Ankara 2004 Suat Cebeci, Din Eğitimi Bilimi ve Türkiyede Din Eğitimi, Ankara,1996. Beyza Bilgin, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Ankara 2001. Komisyon, 21. Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi, Ankara 2010. Beyza Bilgin Mualla Selçuk, Din Öğretimi Özel Öğretim Yöntemleri, Ankara 1978. Selahattin Parladır, Din Eğitimi Bilimine Giriş. İzmir 2005 Salih Zeki Zengin, Medreselerden Darülfünuna Türkiye de Yüksek Din Eğitimi, İstanbul 2011. M. Zeki Aydın, Din Öğretiminde Yöntemler, İstanbul 2003. Mustafa Öcal, Din Eğitimi ve Öğretiminde Metodlar, TDV Yay., Ankara 1991. Mustafa Öcal, Osmanlı dan Günümüze Türkiye de Din Eğitimi, Düşünce Kit., İstanbul 2011. M. Ali Gökaçtı, Türkiye de Din Eğitimi ve İmam Hatipler, İstanbul 2005.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)112
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1           5    
ÖÇ2         3      
ÖÇ3                
ÖÇ4          5     
ÖÇ5            3   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek