|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D411.3B | Çocuk ve Din Eğitimi | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenci, Din Eğitimi Bilimi hakkında bilgi sahibi olur; din eğitimi-öğretimi faaliyetini sağlıklı bir şekilde sürdürebilme ve geliştirebilme yeteneği kazanır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Eğitim ve din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar | 2 | Din eğitimi biliminin alan, amaç ve görevlerini açıklar | 3 | Dini gelişim teorileri ve dini öğrenme ilişkisini karşılaştırır | 4 | Ailede din eğitiminin temel ilkelerini açıklar | 5 | Din eğitiminin güncel meselelerini tartışır |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Eğitim ve din eğitimi bilimi ile ilgili tanım ve kavramlar. Din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisi. Din eğitimi biliminin alanı, amacı ve görevleri. Türkiye´de din eğitim ve öğretiminin tarihsel gelişimi. Türkiye´de din eğitiminin hukuki dayanakları. Dini gelişim ve öğrenme. Din öğretiminde program geliştirme ve yaklaşımlar. Din dersi öğretmen yeterlikleri ve eğitimi. Ailede din eğitimi. Mesleki din eğitimi ve İmam Hatip Liseleri, Diyanet İşleri Başkanlığı, Din eğitimi ve din Hizmetleri. Yetişkin din eğitimi, Yüksek din öğretimi, Din eğitimi ve öğretiminin güncel problemleri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Eğitim ve din eğitimi bilimi ile ilgili tanım ve kavramlar | | | 2 | Din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisi | | | 3 | Din eğitimi biliminin alanı, amacı ve görevleri | | | 4 | Türkiye´de din eğitim ve öğretiminin tarihsel gelişimi | | | 5 | Türkiye´de din eğitiminin hukuki dayanakları | | | 6 | Dini gelişim ve öğrenme | | | 7 | Din öğretiminde program geliştirme ve yaklaşımlar | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Din dersi öğretmen yeterlikleri ve eğitimi | | | 10 | Ailede din eğitimi | | | 11 | Ailede din eğitimi | | | 12 | Cocuk din eğitimi | | | 13 | Cocuk din eğitimi | | | 14 | Din eğitimi ve öğretiminin güncel problemleri | | | 15 | Din eğitimi ve öğretiminin güncel problemleri | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | ed. Mustafa Köylü Nurullah Altaş, Din Eğitimi, Gündüz Yay., Ankara 2012.
ed. R. Doğan, R. Ege, Din Eğitimi, Grafiker Yay., Ankara 2012.
Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Ankara 2001
Halis Ayhan, Türkiye de Din Eğitimi, Ankara 2004
Suat Cebeci, Din Eğitimi Bilimi ve Türkiyede Din Eğitimi, Ankara,1996.
Beyza Bilgin, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Ankara 2001.
Komisyon, 21. Yüzyılda Eğitim ve Türk Eğitim Sistemi, Ankara 2010.
Beyza Bilgin Mualla Selçuk, Din Öğretimi Özel Öğretim Yöntemleri, Ankara 1978.
Selahattin Parladır, Din Eğitimi Bilimine Giriş. İzmir 2005
Salih Zeki Zengin, Medreselerden Darülfünuna Türkiye de Yüksek Din Eğitimi, İstanbul 2011.
M. Zeki Aydın, Din Öğretiminde Yöntemler, İstanbul 2003.
Mustafa Öcal, Din Eğitimi ve Öğretiminde Metodlar, TDV Yay., Ankara 1991.
Mustafa Öcal, Osmanlı dan Günümüze Türkiye de Din Eğitimi, Düşünce Kit., İstanbul 2011.
M. Ali Gökaçtı, Türkiye de Din Eğitimi ve İmam Hatipler, İstanbul 2005. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | 3 | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | 3 | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|