Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D316.7B | Ailede Din Eğitimi | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencinin mutlu bir aile yuvasının nasıl kurulup devam ettirileceğini ve aile bireylerinin bu süreçte gelişim ve eğitim ihtiyaçlarının karşılanmasının önemini kavramasını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İslam dininin eş seçiminde öne çıkardığı değerleri kavrar. | 2 | Dini değerlerle insani değerler arasında paralellik olduğunu fark eder. | 3 | Ailede bireylerin farklılıklara rağmen ahenk içerisinde aynı yuvayı paylaşmaları gerektiğini dini, sosyal ve psikolojik açılardan izah edebilir. | 4 | Aile mutluluğunu sağlamak, bir kişinin değil bütün aile bireylerinin ortak görevi olduğunu kavrar. | 5 | Manevi yaşam derinliğinin aile mutluluğu ile doğru orantılı olduğunu dini ve felsefi olarak açıklayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
mutlu bir aile yuvasının nasıl kurulup devam ettirileceği ve aile bireylerinin bu süreçte gelişim ve eğitim ihtiyaçlarının karşılanması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eş seçiminde ilkeler
| | | 2 | Sağlam bir aile yuvası nasıl kurulur
| | | 3 | Aile içi iletişim
| | | 4 | Doğum öncesi çocuk eğitimi
| | | 5 | Okul öncesi çocuk eğitimi
| | | 6 | İlk Öğretim dönemi çocuk eğitimi
| | | 7 | Gençlik dönemi ve eğitimi
| | | 8 | Arasınav | | | 9 | Ailede sevgi
| | | 10 | Ailede disiplin
| | | 11 | Ailede bireylerin ilgi ve isteklerini dikkate alma
| | | 12 | Aile ve sosyal çevre
| | | 13 | Ailede anne-babanın model olması
| | | 14 | Ailede sözlü öğretim: sohbet ve önemi
| | | 15 | Aile ve değerlerimiz | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Abdullah Ulvan, İslam’da Aile Eğitimi
Abdurrahman Dodurgalı, Ailede Din Eğitimi
Mehmet Zeki Aydın, Ailede Ahlak Eğitimi
Nevzat Tarhan, Güzel İnsan Modeli
İsmail Sağlam, Çocuk ve İbadet
İsmail Sağlam, İslam ve Batı Eğitiminde Okul Öncesi Eğitimi
Mehmet Emin Ay, Ailede ve okulda İdeal Din Eğitimi
Turgay Gündüz, İslam Gençlik ve Din Eğitimi
Phillip Mountrose, Çocuklarla ve Gençlerle İletişime Geçmenin 25 Yöntemi
Aysel Çağdaş, Anne-Baba-Çocuk ve İletişim
Yaşar Fersahoğlu, Duygu Eğitimi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 2 | 14 | 28 |
Soru-Yanıt | 1 | 14 | 14 |
Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | 1 | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | 2 | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | 1 | | | 2 | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | 2 | 4 | 5 | 3 | | 3 | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | 3 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|