Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D316.4B | Karşılaştırmalı Tefsir Metinleri II | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Kur´an´ı tefsir edebilme melekesinin geliştirilmesi Klasik tefsir çalışmaları hakkında bilgi vermek ve müfessirlerin Kur´an´a yaklaşım biçimlerini göstermek
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Resul ERTUĞRUL; Dr. Öğr. Üyesi Yusuf TOPYAY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | 2 | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | 3 | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 | Tefsirler arasında değerlendirme yapabilir. | 5 | Tefsirleri Kullanabilme becerisi kazanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Rivayet temelli tefsir metinlerinden ve dirayet tefsirlerinden örnek metinler okumak. Metin analizi, yapmak.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Erken dönem tefsir çalışmaları | | | 2 | İlk tefsir örnekleri | | | 3 | Kur´an´ın Kur´an´la tefsiri | | | 4 | Kur´an´ın sünnetle tefsiri | | | 5 | Erken dönem Kur´an ve tefsir çalışmaları | | | 6 | Erken dönemde meşhur müfessirler ve belli başlı tefsirler | | | 7 | Genel değerlendirme | | | 8 | Vize sınavı | | | 9 | Rivayet tefsiri | | | 10 | Taberi ve Camiu´l-Beyan | | | 11 | İbn Kesir ve Tefsiru´l-Kur´ani´l-Azim | | | 12 | Dirayet tefsiri | | | 13 | Zemahşeri ve el-Keşşaf | | | 14 | Fahreddin er-Razi ve Mefatihu´l-Ğayb | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Muhsin Demirci, Tefsir Tarihi, İstanbul 2008; Mustafa Öztürk, Tefsir Tarihi Araştırmaları, Ankara 2005.
İbn Kesir, Tefsiru´l-Kur´ani´l-Azim, Beyrut 1983; Suyuti, ed-Dürrü´l-Mensur, Beyrut 1983; Zemahşri, el-Keşşaf, Beyrut 1977; Fahreddin er-Razi, Mefatihu´l-Ğayb, Beyrut 2004; Muhammed Hüseyn ez-Zehebî, et-Tefsîr ve´l-Müfessirûn, Kahire 1976; İsmail Cerrahoğlu, İsmail, Tefsir Tarihi, Ankara 1988. Muhammed Hüseyn Zehebî, et-Tefsîr ve´l-Müfessirûn, Beyrut 2004. Ebû Ca´fer Muhammed b. Cerîr et-Taberî, Camiu´l-Beyân an Tevili Âyi´l-Kur´an, Beyrut 2004. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | 3 | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | 4 | 4 | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | 3 | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | 3 | | 4 | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | 4 | | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|