Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D315.5B | Eğitimde Program Geliştirme | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, program geliştirme ile ilgili kuramsal çerçeveyi, program geliştirme yaklaşımları ve modelleri, süreçleri, öğeleri ve bunlar arasındaki ilişkileri kavramış, bir konu alanında program tasarlayabilen bireyler yetiştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Program geliştirme ile ilgili temel kavramları hatırlayabilme | 2 | Program geliştirmenin diğer bilimlerle olan ilişkisini kavrayabilme | 3 | Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkileri açıklayabilme | 4 | Belli başlı program geliştirme yaklaşımlarını karşılaştırabilme | 5 | Belli başlı program geliştirme modellerini analiz edebilme | 6 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Program geliştirme yaklaşımları ve modelleri, süreçleri, öğeleri ve bunlar arasındaki ilişkiler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel Kavramlar, Eğitim sisteminin özellikleri
| | | 2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri
| | | 3 | Eğitim programı tasarımları
| | | 4 | Program geliştirme modelleri
| | | 5 | İhtiyaç analizi ve değerlendirilmesi
| | | 6 | Hedefler ve sınıflandırılması
| | | 7 | Hedef-davranışların yazılması
| | | 8 | Ara sınav
| | | 9 | İçerik analizi ve düzenlenmesi
| | | 10 | Öğrenme-Öğretme süreçlerinin düzenlenmesi
| | | 11 | Sınama durumlarının düzenlenmesi
| | | 12 | Programın denenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve programa süreklilik kazandırılması
| | | 13 | Program tasarılarının incelenmesi
| | | 14 | Genel Değerlendirme | | | 15 | Genel Değerlendirme | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Demirel, Özcan. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayınları.
Demirel, Özcan. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık
Doğan, Hıfzı. (1997). Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı. Ankara: Önder Matbaacılık.
Erden, Münire. (1999). Eğitimde Program Değerlendirme. 3. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık
Ertürk, Selahattin. (1979). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınevi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 2 | 14 | 28 |
Soru-Yanıt | 1 | 14 | 14 |
Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|