BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D315.4BEğitim FelsefesiSeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Eğitimin neliği hakkında eğitim felsefesine ilişkin görüşlere dayalı çözümlemeler yapabilmek, teorilerle uygulamalar arasındaki problemleri bireysel ve toplumsal düzeyde değerlendirip eleştirel bir tutum alabilme; insanın amaçlarıyla eğitimin tarzı ve yönü arasındaki bağıntıları tarihsel ve güncel tartışmalar içinden kurabilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN
Öğrenme Çıktıları
1Eğitimin temel problemlerini kavrar
2Farklı çağlardaki eğitim problemlerini ayırt eder
3Eğitimin diğer alanlarla ilişkisini kurar
4Farklı filozofların eğitimle ilgili görüşlerini tartışır
5Eğitimin kültür ve değerle ilişkisini açıklar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitimin tarihsel süreçte felsefi problem alanı olarak nasıl ele alındığı filozofların görüşleri doğrultusunda incelenecek ayrıca bu sorunların günümüzde nasıl bir şekil aldığı tartışılacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitimini Temel Problemleri, tanımlar
2İlk Çağ"da Eğitim Teori ve düşünceleri: Sofistler ve Sokrates
3Platon ve Aristoteles
4Orta Çağda Eğitim görüşleri: Farabi ve Bonaventura
5Yeni Çağ"da Eğitim Düşünceleri: Descartes"ın Yöntem Üzerine"si
6Rousseau ve Diderot´nu Eğitim Düşünceleri
7Locke"un Eğitim Görüşü
8Vize
9Kant"ın Pedagojisi
10Eğitim ve Çatışkılar
11Eğitim ve Kültür İlişkisi: Dewey
12Eğitim ve İnsan felsefesi ilişkisi
13Eğitim ve Değerler:Nietzche, Scheler,, Foucault
14Hermeneutik ve Eğitim: Sartre, P.Ricoeur
15Eğitimin çağdaş sorunları:Yaklaşımlar
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Reboul, O. (1991), Eğitim Felsefesi, (Çev. Işın Gürbüz ), İletişim Yay. Cevizci, A. (2012), Eğitim Felsefesi, İstanbul: Say Yayınları. Sönmez, V. (1991), Eğitim Felsefesi, Ankara: Pegem Yayıncılık. Gutek, G.L. (2001), Eğitimde Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar, Ankara: Ütopya Yayınları. Diğer Kaynaklar: Büyükdüvenci, S., Eğitim Felsefesine Giriş, Ankara: Siyasal Kitabevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım21428
Soru-Yanıt11414
Bireysel Çalışma21428
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)101
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
ÖÇ2                
ÖÇ3                
ÖÇ4                
ÖÇ5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek