Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D315.4B | Eğitim Felsefesi | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Eğitimin neliği hakkında eğitim felsefesine ilişkin görüşlere dayalı çözümlemeler yapabilmek, teorilerle uygulamalar arasındaki problemleri bireysel ve toplumsal düzeyde değerlendirip eleştirel bir tutum alabilme; insanın amaçlarıyla eğitimin tarzı ve yönü arasındaki bağıntıları tarihsel ve güncel tartışmalar içinden kurabilmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitimin temel problemlerini kavrar | 2 | Farklı çağlardaki eğitim problemlerini ayırt eder | 3 | Eğitimin diğer alanlarla ilişkisini kurar | 4 | Farklı filozofların eğitimle ilgili görüşlerini tartışır | 5 | Eğitimin kültür ve değerle ilişkisini açıklar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Eğitimin tarihsel süreçte felsefi problem alanı olarak nasıl ele alındığı filozofların görüşleri doğrultusunda incelenecek ayrıca bu sorunların günümüzde nasıl bir şekil aldığı tartışılacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitimini Temel Problemleri, tanımlar | | | 2 | İlk Çağ"da Eğitim Teori ve düşünceleri: Sofistler ve Sokrates | | | 3 | Platon ve Aristoteles | | | 4 | Orta Çağda Eğitim görüşleri: Farabi ve Bonaventura | | | 5 | Yeni Çağ"da Eğitim Düşünceleri: Descartes"ın Yöntem Üzerine"si | | | 6 | Rousseau ve Diderot´nu Eğitim Düşünceleri | | | 7 | Locke"un Eğitim Görüşü | | | 8 | Vize | | | 9 | Kant"ın Pedagojisi | | | 10 | Eğitim ve Çatışkılar | | | 11 | Eğitim ve Kültür İlişkisi: Dewey | | | 12 | Eğitim ve İnsan felsefesi ilişkisi | | | 13 | Eğitim ve Değerler:Nietzche, Scheler,, Foucault | | | 14 | Hermeneutik ve Eğitim: Sartre, P.Ricoeur | | | 15 | Eğitimin çağdaş sorunları:Yaklaşımlar | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Reboul, O. (1991), Eğitim Felsefesi, (Çev. Işın Gürbüz ), İletişim Yay.
Cevizci, A. (2012), Eğitim Felsefesi, İstanbul: Say Yayınları.
Sönmez, V. (1991), Eğitim Felsefesi, Ankara: Pegem Yayıncılık.
Gutek, G.L. (2001), Eğitimde Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar, Ankara: Ütopya Yayınları.
Diğer Kaynaklar: Büyükdüvenci, S., Eğitim Felsefesine Giriş, Ankara: Siyasal Kitabevi.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 2 | 14 | 28 |
Soru-Yanıt | 1 | 14 | 14 |
Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|