Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D315.2B | Türk Eğitim Tarihi | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı Türk Hun Devletinde eğitimden başlayıp, Göktürkler, Uygurlar, Karahanlılar, Gazneliler, Selçuklular ve Osmanlılarda eğitime kadar, tarih süreci içinde eğitim uygulamalarını anlayıp yorumlayabilme. Türkiye Cumhuriyetinde eğitim alanında gerçekleştirilen yenilikleri ve uygulamalrı Türk Eğitim ve Kültür Tarihi açısından açılayabilme |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimini kavrar | 2 | Türk eğitim sistemindeki reform ve devrimlerin nedenlerini ve sonuçlarını değerlendirir | 3 | Türkiyede öğretmen yetiştirme konularında yapılan düzenlemeler hakkında analizler yapar | 4 | Eğitim alanındaki gelişmelerin farkında olur. | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme.Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türklerin müslüman olmadan önce ve olduktan sonra eğitim tarihi konusundaki uygulamaları | | | 2 | Selçuklular döneminde eğitimin temel özellikleri | | | 3 | Osmanlılarda kuruluş döneminde eğitim | | | 4 | Eğitimde ilk yenileşme hareketler | | | 5 | Tanzimat döneminde eğitim | | | 6 | Birinci meşrutiyet döneminde eğitim | | | 7 | Mutlakiyet döneminde eğitim | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | İkinci meşrutiyet döneminde eğitim | | | 10 | Kurtuluş savaşı döneminde eğitim | | | 11 | Türkiye Cumhuriyeti döneminde eğitim | | | 12 | Günümüzün Türk toplumları ve devletlerinde eğitim tarihine bakışları | | | 13 | Günümüzün Türk toplumları ve devletlerinde eğitim tarihine bakışları | | | 14 | Günümüzün Türk toplumları ve devletlerinde eğitim tarihine bakışları | | | 15 | Dersin genel özeti | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Akyüz, Yahya. (2008). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem A Yayıncılık,
YÜCEL,H. A.1938;Türkiye´de Orataöğretim,İstanbul
Nafi A.Kansu1930-1932;Türkiye Maarif Tarihi, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Soru-Yanıt | 1 | 14 | 14 |
Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|