BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D315.2BTürk Eğitim TarihiSeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı Türk Hun Devletinde eğitimden başlayıp, Göktürkler, Uygurlar, Karahanlılar, Gazneliler, Selçuklular ve Osmanlılarda eğitime kadar, tarih süreci içinde eğitim uygulamalarını anlayıp yorumlayabilme. Türkiye Cumhuriyetinde eğitim alanında gerçekleştirilen yenilikleri ve uygulamalrı Türk Eğitim ve Kültür Tarihi açısından açılayabilme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Mustafa ŞENGÜN
Öğrenme Çıktıları
1Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimini kavrar
2Türk eğitim sistemindeki reform ve devrimlerin nedenlerini ve sonuçlarını değerlendirir
3Türkiyede öğretmen yetiştirme konularında yapılan düzenlemeler hakkında analizler yapar
4Eğitim alanındaki gelişmelerin farkında olur.
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme.Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türklerin müslüman olmadan önce ve olduktan sonra eğitim tarihi konusundaki uygulamaları
2Selçuklular döneminde eğitimin temel özellikleri
3Osmanlılarda kuruluş döneminde eğitim
4Eğitimde ilk yenileşme hareketler
5Tanzimat döneminde eğitim
6Birinci meşrutiyet döneminde eğitim
7Mutlakiyet döneminde eğitim
8Ara sınav
9İkinci meşrutiyet döneminde eğitim
10Kurtuluş savaşı döneminde eğitim
11Türkiye Cumhuriyeti döneminde eğitim
12Günümüzün Türk toplumları ve devletlerinde eğitim tarihine bakışları
13Günümüzün Türk toplumları ve devletlerinde eğitim tarihine bakışları
14Günümüzün Türk toplumları ve devletlerinde eğitim tarihine bakışları
15Dersin genel özeti
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akyüz, Yahya. (2008). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem A Yayıncılık, YÜCEL,H. A.1938;Türkiye´de Orataöğretim,İstanbul Nafi A.Kansu1930-1932;Türkiye Maarif Tarihi, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım11414
Soru-Yanıt11414
Bireysel Çalışma21428
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)87
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
ÖÇ2                
ÖÇ3                
ÖÇ4                
ÖÇ5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek