Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D313.3B | Modern Arapça | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencileri değişik alanlara ait metinlerle yüz yüze getirerek çeviri teknikleri kazanmalarını ve öğrendikleri gramer kurallarını uygulayabilmelerini sağlama |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Okt. İbrahim ÜNALAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Alanıyla ilgili orta seviyedeki klasik ve modern metinleri sözlük yardımıyla çevirebilir | 2 | İlahiyat alanı dışındaki orta seviyedeki klasik ve modern metinleri sözlük yardımıyla çevirebilir | 3 | Okuduğu orta seviyedeki metinleri güzel bir Türkçe ile yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir | 4 | Zorunlu Arapça derslerinde öğrendiği temel gramer kurallarını metinler üzerinde uygulayabilir | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Başta ilahiyatın temel branşları olmak üzere değişik alanlara ait klasik ve modern metinler okunarak, çevirileri ve çözümlemeleri yapılacaktır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tefsir metinleri
| | | 2 | Hadis metinleri
| | | 3 | Fıkıh metinleri
| | | 4 | Kelam metinleri
| | | 5 | Tarih metinleri
| | | 6 | Şiir metinleri
| | | 7 | Emsâl ve Hikem metinleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Zikreyat metinleri
| | | 10 | Siyaset ve İktisat metinleri
| | | 11 | Felsefe metinleri
| | | 12 | Teknoloji ve Çevre metinleri
| | | 13 | Hikaye metinleri
| | | 14 | Spor ve Tiyatro metinleri | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Kasani, Bedâiü´s-sanai´ fî tertibi´ş-şerai´, Beyrut 1997
2. Seyfuddin el-Âmidi, Gayetu?l-Merâm fi Ulûmi´l-Kelâm, Kahire 1971
3. İbn Hişam, es-Siretü´n-nebeviyye, Kahire 1955
4. Burhaneddin Zernûcî, Ta´limu´l-müteallim, Kahire 1322
5. Muhammed b. Cerir et-Taberi, Câmiu´l-beyân fî tefsîri´l-Kur´ân, Beyrut 1986
6. Muhammed b. İdris b. Abbas eş-Şâfiî, Kitâbu?l-Umm, Beyrut 2001
7. İbn Hazm, el-Fasl fi´l-milel ve´l-ehvai ve´n-nihal, Cidde 1982
8. Nihat M. Çetin, en-Nususu´l-muhtâra, İstanbul 1991
9. Serdar Mutçalı, Arapça Türkçe Sözlük, İstanbul 1995. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Soru-Yanıt | 1 | 14 | 14 |
Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | 2 | | 3 | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | 3 | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|