BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D313.3BModern ArapçaSeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencileri değişik alanlara ait metinlerle yüz yüze getirerek çeviri teknikleri kazanmalarını ve öğrendikleri gramer kurallarını uygulayabilmelerini sağlama
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Okt. İbrahim ÜNALAN
Öğrenme Çıktıları
1Alanıyla ilgili orta seviyedeki klasik ve modern metinleri sözlük yardımıyla çevirebilir
2İlahiyat alanı dışındaki orta seviyedeki klasik ve modern metinleri sözlük yardımıyla çevirebilir
3Okuduğu orta seviyedeki metinleri güzel bir Türkçe ile yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir
4Zorunlu Arapça derslerinde öğrendiği temel gramer kurallarını metinler üzerinde uygulayabilir
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Başta ilahiyatın temel branşları olmak üzere değişik alanlara ait klasik ve modern metinler okunarak, çevirileri ve çözümlemeleri yapılacaktır
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tefsir metinleri
2 Hadis metinleri
3 Fıkıh metinleri
4 Kelam metinleri
5 Tarih metinleri
6Şiir metinleri
7Emsâl ve Hikem metinleri
8Ara Sınav
9Zikreyat metinleri
10 Siyaset ve İktisat metinleri
11Felsefe metinleri
12Teknoloji ve Çevre metinleri
13 Hikaye metinleri
14Spor ve Tiyatro metinleri
15Genel değerlendirme
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Kasani, Bedâiü´s-sanai´ fî tertibi´ş-şerai´, Beyrut 1997 2. Seyfuddin el-Âmidi, Gayetu?l-Merâm fi Ulûmi´l-Kelâm, Kahire 1971 3. İbn Hişam, es-Siretü´n-nebeviyye, Kahire 1955 4. Burhaneddin Zernûcî, Ta´limu´l-müteallim, Kahire 1322 5. Muhammed b. Cerir et-Taberi, Câmiu´l-beyân fî tefsîri´l-Kur´ân, Beyrut 1986 6. Muhammed b. İdris b. Abbas eş-Şâfiî, Kitâbu?l-Umm, Beyrut 2001 7. İbn Hazm, el-Fasl fi´l-milel ve´l-ehvai ve´n-nihal, Cidde 1982 8. Nihat M. Çetin, en-Nususu´l-muhtâra, İstanbul 1991 9. Serdar Mutçalı, Arapça Türkçe Sözlük, İstanbul 1995.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım11414
Soru-Yanıt11414
Bireysel Çalışma21428
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)87
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
ÖÇ2         2 3    
ÖÇ3          3     
ÖÇ4            5   
ÖÇ5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek