BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D216.6BDini MusikiSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türk din mûsikîsi formlarını kavratmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Okt. Yusuf TOPYAY
Öğrenme Çıktıları
1Türk din mûsikîsi formlarına dair bilgi sahibi olur
2Mûsikînin icra sahasına vakıf olur
3Dinî ve lâdinî mûsikîde bu formların kullanımlarını bilir
4İlâhi formuna dair bilgi sahibi olur ve repertuar oluşturur
5Mûsikî ile ezan ve Kur’an-ı Kerim okur, müezzinlik yapar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türk din mûsikîsi formları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dinî mûsikî formlarına giriş
2Uygulandığı yerlere göre formlar
3İlâhi ve Nefes formları
4İlâhi ve Nefes formlarına örnek eserler
5Tevşih formu
6Tevşih formuna örnek eserler
7Şuğul formu
8Ara Sınav
9Şuğul formuna örnek eserler
10Naat ve kaside formları
11Naat ve kaside formlarına örnekler
12Kur’an-ı Kerîm mûsikîsi
13Mevlevî mukabelesi
14Mevlit
15Cami mûsikîsi: Ezan, müezzinlik
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dini Musiki Ders Notları Bekir Sıdkı Sezgin, Halil Can Dini Musiki Ders Notları, Hüseyin Sadettin Arel, Türk Mûsikîsi Nazariyatı Dersleri, Haz. Onur Akdoğu, Ankara 1993; Sadettin Nüzhet Ergun, Türk Mûsikîsi Antolojisi (Dinî Eserler), İstanbul 1943; Suphi Ezgi, Nazari Ameli Türk Mûsikîsi, İstanbul 1933-1953; Yılmaz Öztuna, Türk Mûsikîsi Ansiklopedisi 2 Kısım, İstanbul 1969; İ. Hakkı Özkan, Türk Mûsikîsi Nazariyatı ve Usûlleri, İstanbul 1987; Yalçın Tura, Türk Mûsikîsinin Meseleleri, İstanbul 1988 -“Türk Mûsikîsi Nazariyatı ve Usûlleri”, İsmail Hakkı ÖZKAN, Ötüken Neşriyat, 8.b,İstanbul 2008; “Musiki Tarihi”, M. Nazmi ÖZALP, M.E.B. Yay. I-II c., İstanbul 2000; “Türk din mûsikisî ders notları”, Nuri Özcan, Basılmamış ders notları; “Mevlid”, Prof. Dr. Mustafa Kara, Sır Yayıncılık;
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Uygulama/Pratik14228
Gösterme14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma188
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)91
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1             3 3
ÖÇ2          5     
ÖÇ3          3 2   
ÖÇ4            1   
ÖÇ5           4    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek