Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D216.4B | Kelama Giriş | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere, İslam inanç esaslarını konu alan Kelam problemleri üzerinde, akıl ve nakil çerçevesinde bilimsel metotlarda, yeterlilik kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kelam ilminin ana konularını değerlendirir. | 2 | Kelam ilminin tarihsel gelişimini öğrenir | 3 | Kelamın konularının tarihsel arka planını tanır | 4 | Klasik kelam konularını bilir | 5 | Günümüz kelam problemlerini bilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İslam inanç öğretisini konu edinen Kelam İlminin doğuşu ve özgünlüğü. Kelam ekolleri ve doğuş nedenleri. Bilginin imkanı, kaynakları ve çeşitleri. Varlık teorisi, Allah’ın varlığının ve birliğinin temelleri, Peygamberlik kavramı, peygamberliğe ilişkin sorunlar. Ahiret hayatı, kaza ve kader, ecel ve ömür. Dualizm sorunu, ahlak, dua ve tövbe. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İsbat-ı Vacib | | | 2 | Allahın Sıfatları (Tenzihi, Fiili, Haberi) | | | 3 | Sübuti Sıfatlar | | | 4 | Kelam Mezheplerinin sıfatlara yaklaşımı | | | 5 | Kaza ve Kader | | | 6 | İnsan İradesi ve Hürriyeti | | | 7 | Hüsün-kubuh sorunu ( iyi ve kötünün akliliği | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Ecel, Rızık | | | 10 | Nübüvvetin İmkanı ve Gerekliliği | | | 11 | Peygamberlik ve peygamberlere iman | | | 12 | Kutsal kitaplara iman, Kuran ve diğer kutsal kitaplar ve özellikleri | | | 13 | Öldükten sonra dirilmenin imkanı, ispatı ve önemi | | | 14 | Ahiret hayatının evreleri | | | 15 | Cennet ve cehennemin varlığı, gereği ve özellikleri | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Anahatlarıyla İslam akaidi ve kelama giriş (Ahmed Saim Kılavuz)
1. Kelam İlmi: Giriş (Bekir Topaloğlu) 2. Kelam (Şerafettin Gölcük-Süleyman Toprak) 3. TDV İslam Ansiklopedisi (İlgili maddeler) 4. İslam’da inanç esasları (Komisyon) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | 2 | | 2 | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | 2 | 2 | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | 3 | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | 3 | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | 4 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|