Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D215.9B | Sosyolojiye Giriş | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, öğrencilere sosyolojik bakış açısını kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Temel sosyolojik kavramları bilir. | 2 | Toplumsal yapı ve kategorileri sistematik bir şekilde kavrar. | 3 | Birey-Toplum-Toplumsal Kurumlar ve Kültür arasındaki karşılıklı ve bağımlı ilişkiyi mukayeseli bir şekilde açıklar. | 4 | Sosyoloji kuramlarını başlangıç seviyesinde anlar. | 5 | Sosyal grupları ve bu grupları oluşturan özellikleri tasnif eder | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | | 10 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Temel sosyoloji kavramları eleştirel bir bakış açısı ile işlenecek ve gündelik hayattaki pratiklerle karşılaştırılacaktır. Kültür, toplum, sosyalleşme, toplumsal cinsiyet, sosyal grup, toplumsal yapı, aile, din, eğitim ve toplumsal değişim gibi temel sosyolojik meseleler yerel ve küresel boyutlarda ele alınacaktır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bir bilim olarak sosyoloji? | | | 2 | Sosyoloji türleri ve temel kavramları nelerdir? | | | 3 | Birey ve Toplum İlişkisi | | | 4 | Toplumsallaşma, Toplumsal Konum ve Statünün Yapı Çözümlemesi | | | 5 | Sosyoloji Kuramları, Sosyolojide kullanılan yöntem ve teknikler | | | 6 | İbn Haldun-A. Comte-K. Marx perspektifinden sosyolojik çözümlemeler | | | 7 | E. Durkheim-Max Weber-Talcott Parsons perspektifinden toplumsal yapının bileşenleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Toplumsal Tabakalaşma | | | 10 | Toplumsal Kurumlar ve Özellikleri | | | 11 | Sosyal Değişme | | | 12 | Toplumsal Bütünleşme | | | 13 | Toplumsal Çözülme | | | 14 | Toplumsal Çözülme | | | 15 | Genel değerlendirme | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitabı:
Anthony Giddens: Sosyoloji
Yardımcı Kitaplar:
İhsan Sezal: Sosyolojiye Giriş
Emre Kongar: Toplumsal Değişme
George Orwell: Hayvan Çiftliği
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | 4 | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | 5 | | 5 | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | 4 | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|