Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D215.8B | Pisikolojiye Giriş | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında öncelikle psikoloji biliminin ve alt dallarının tanıtılması, psikolojinin bir bilim olarak gelişimi ve psikolojide kullanılan temel araştırma yöntemleri konularında öğrencilerin aydınlatılması; daha sonra psikolojinin çeşitli özel alanlarında (Fizyoloji ve Davranış, Duyum ve Algı, Bilincin Değişik Durumları, Öğrenme, Bilişsel ve Zihinsel Yetenekler) temel kavramlara, kuramsal ve yöntemsel bilgilere yer verilmesi, böylelikle öğrencilerin psikoloji biliminin vizyonu hakkında genel bir bakış açısına sahip olmalarının ve bazı özel alanlardaki terim ve kavramları kavramalarının sağlanması amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Psikolojinin temel kavramlarını tanımlayabilme | 2 | Psikolojide kullanılan araştırma yöntemlerini açıklayabilme | 3 | Davranışın nedenlerini ve gelişimini açıklayabilme | 4 | Öğrenmeyi, öğrenmeyle ilgili değişkenleri, öğrenme ve hafıza ilişkisini açıklayabilme | 5 | Klasik koşullanma, edimsel koşullanma, sosyal öğrenme ve bilişsel öğrenme kuramlarını açıklayabilme | 6 | Güdülenmeyi açıklayabilme | 7 | Algıyı açıklayabilme | 8 | Psikolojik testlerin türlerini açıklayabilme ve uygulayabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Psikolojiyle ilgili temel kavramları açıklayabilmek, insan davranışlarını psikoloji bilimi açısından analiz edebilmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Psikolojinin tanımı, ilgili olduğu bilimler ve temel kavramlar, psikolojinin alt dalları, psikolojinin araştırma yöntemleri | | | 2 | Davranışın genetik kaynakları, davranışın fiziksel, bilişsel ve sosyal gelişimi | | | 3 | Öğrenme | | | 4 | Klasik koşullanma | | | 5 | Edimsel koşullanma | | | 6 | Bilişsel Öğrenme | | | 7 | Dürtüler ve Güdülenme | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Algı | | | 10 | Psikolojik Testler | | | 11 | Kişilik, kişilik kuramları | | | 12 | Ego Savunma Mekanizmaları | | | 13 | Davranış Bozuklukları | | | 14 | Tutumlar ve Önyargılar | | | 15 | Genel Özet | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Morgen Clifford, Psikolojiye Giriş (18.baskı) (Editörler: Siber Karakaş, Rükşan Ekşi) Eğitim Akademisi Yayınları, 2010. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 10 | 2 | 20 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | 3 | 2 | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | 3 | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | 3 | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | 4 | | | 3 | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | 3 | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | 4 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|