Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D215.6B | Demokrasi ve İnsan Hakları | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrencilere; insan, İnsan hakları evrensel bildirisi, Avrupa insan hakları sözleşmesi, insan hakları ve demokrasinin felsefi temelleri, toplum sözleşmesi, toplu yaşam, insan hakları ve demokrasi ilkesinin davranışa dönüştürülmesi süreci, ilköğretim sisteminde girdi, süreç ve çıktı boyutlarında insan hakları ve demokrasi için gerekli davranış biçimleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | | 2 | | 3 | | 4 | | 5 | | 6 | Vatandaşlık, demokrasi ve insan hakları kavramlarını bilme | 7 | Vatandaşlık, demokrasi ve insan hakları kavramlarını ve tarihsel gelişimlerini açıklama | 8 | Vatandaşlık, demokrasi ve insan hakları ve eğitim ile ilgili uluslararası sözleşme ve kuruluşları açıklama | 9 | Vatandaşlık, demokrasi ve insan hakları eğitimi. | 10 | Vatandaşlık, demokrasi ve insan hakları eğitiminde kullanılan yöntemleri bilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar bilgisi, insan haklarının tarihi gelişiminin anlaşılması, insan haklarının uluslar arası alana geçiş sürecinin anlaşılması, ulusal ve uluslar arası düzeyde insan haklarının nasıl korunduğunun anlaşılması, insan hakları ve vatandaşlık eğitiminin öneminin anlaşılması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yurttaşlık, demokrasi ve insan haklarına ilişkin temel kavramları kullanır.
| | | 2 | Demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir. | | | 3 | Anayasal haklarını kullanır. | | | 4 | Başkalarının hak ve özgürlüklerine saygı gösterir. | | | 5 | Ülkemizdeki yönetim sistemiyle başka ülkelerdeki yönetim sistemlerini karşılaştırır. | | | 6 | Demokrasi ve insan haklarının tarihsel gelişimini açıklar. | | | 7 | Çevresindekileri demokrasi ve insan hakları konusunda bilinçlendirir. | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Ülkemizdeki anayasacılık hareketlerini özetler. | | | 10 | Türkiye’deki ve dünyadaki siyasal, toplumsal ve ekonomik gelişmelerle yakından ilgilenir. | | | 11 | Etkin yurttaşlık bilinciyle hareket eder. | | | 12 | Demokrasi ve insan hakları ile ilgili öğrendiklerini alanıyla ilişkilendirir. | | | 13 | Üzerine düşen sorumlulukları hakkıyla yerine getir. | | | 14 | Üzerine düşen sorumlulukları hakkıyla yerine getir. | | | 15 | İş ve günlük yaşamında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranma | | | 16 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|