|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D215.5B | Stratejik Planlama Uygulamaları | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | - Stratejik Planlama ve Stratejik Yönetim temel bilgileri
- Rekabeti oluşturan trendler
- Vizyon, Misyon oluşturma
- SWOT analizi
- Hedeflerin yayılımı (Balanced Scorecard) | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | | 2 | | 3 | | 4 | | 5 | | 6 | Matematik, fen ve sosyal bilgilerini kalite ve üretim problemlerine uygulama, analiz etme ve senteze varabilme becerisi kazanacaktır. | 7 | Kalite ve üretim yönetimine temel oluşturan diğer disiplinlere(işletme, ekonomi, sayısal bilimler v.s.) ilişkin temel bilgileri uygulayacak, uyarlayacak, kalite ve üretim yönetimi alanında bu bilgilerden yararlanarak yaratıcı değerlendirmeler yapabilecektir. | 8 | Kalite ve üretim işlevleri ve yönetimi alanında (toplam kalite yönetimi, üretim, pazarlama, muhasebe, finans, v.s.) temel bilgilere sahip olacak, bu alanda yer alan aktörler ve kültürler arasındaki ilişkileri kapsayan teorik tartışmaları kritik edebilecek, yorumlayabilecek ve uyarlayabilecektir. | 9 | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda kalite ve üretim yönetimi işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasında tasarlamayı, yaratabilmeyi ve değerlendirebilmeyi becerebilecektir. | 10 | Kalite ve üretim yönetimi ile ilgili alanlarda faaliyetleri ve ilişkileri tanımlayabilecek, değerleyebilecek; sorunları tanımlama, modelleme ve yorumlar yaparak çözümleyebilecek, çözüm önerileri yapabilecek ve gerekli kritik kararları verebilecektir. (critical thinking). |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tanışma, dersin amacı, notlama, beklentiler | | | 2 | Stratejik planlama- stratejik yönetim, tanımlar, özellikler | | | 3 | Rekabeti oluşturan koşullar (dijitalleşme, küreselleşme) | | | 4 | Rekabeti oluşturan koşullar (deregülasyon, yönetim ve insan faktörü) | | | 5 | -Ödev verme -Stratejik Yönetim uygulama örneği -I- | | | 6 | -Ödev verme -Stratejik Yönetim uygulama örneği -II- | | | 7 | Stratejik Yönetim uygulama örneği -III- | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Balanced Scorecard -I- Temel | | | 10 | Balanced Scorecard -II- Hedef Kartı, Karne | | | 11 | Balanced Scorecard -III- Uygulama | | | 12 | Balanced Scorecard -IV- Uygulama | | | 13 | Ödev sunumu -I- | | | 14 | Ödev sunumu -II- | | | 15 | Gözden geçirme, Final hazırlığı, karşılıklı geri bildirimler | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Şirketlerin stratejik plan uygulamaları (yöntem, yaklaşım ve uygulamalar)
- Stratejik plan sunumları
- Balanced Scorecard sunumları
- Çeşitli güncel okuma parçaları | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 10 | 2 | 20 | Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|