Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | D215.2B | Eleştirel Düşünme Teknikleri | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Çeşitli düşünme biçimlerinin ve düşünce düzeylerinin öğrenilmesi, düşünce modellerinin öğrenilmesi ve eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılmasıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | öğrenci düşünmenin ne olduğunu kavrar | 2 | öğrenci düşünmenin çeşitlerini kavrar | 3 | öğrenci eleştirel düşünmenin ne olduğunu kavrar | 4 | öğrenci eleştirel düşünme becerilerini uygular | 5 | öğrenci duruma uygun eleştirel düşünme becerilerini seçer | 6 | öğrenci seçtiği duruma uygun eleştirel düşünme becerisini etkili şekilde kullanır | 7 | düşünme becerilerini geliştirici teknik ve programların ilkelerini kavrar | 8 | düşünme becerilerini geliştirici teknik ve programların ilkelerini uygular | 9 | öğrenci düşünme becerilerini geliştirici teknik ve programları üniteler işlenirken planlar. | 10 | öğrenci başkalarının fikirlerini/savlarını analiz eder. | 11 | öğrenci diğerlerinin savlarının geçerli olup olmadığına karar verir. | 12 | öğrenci yeni ve özgün savlar ileri sürer. | 13 | öğrenci verilen kararları karar verme basamakları/prensipleri açısından analiz eder. | 14 | öğrenciler birbirlerinin fikirlerini eleştirel düşünmenin bileşenleri ve eleştirel düşünme tekniklerinin gerekleri açısından değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Düşünme nedir?; basit düzeyli düşünme; karmaşık düzeyli düşünme: eleştirel düşünme (tümevarım düşünme becerileri, tümdengelim düşünme becerileri, değerlendirici düşünme becerileri) yaratıcı düşünme, sorun çözme, karar verme ve metabiliş; düşünce becerilerini geliştirici teknik ve programların tanıtılması ve üniteler işlenirken bunların kullanılmasına ilişkin çalışmaların yaptırılması: akıl haritası; taylor?ın çoklu yetenek modeli, de bono?nun 6 düşünme şapka tekniği; de bono?nun cort düşünme programı; feurstein?ın araçlı zenginleştirme programı. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN TANIMI | | | 2 | ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN ÖNEMİ ve ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN BİLEŞENLERİ | | | 3 | KARAR VERME ve İLGİLİ TEKNİKLER | | | 4 | KARAR VERMEDE YAPILAN HATALAR | | | 5 | MUHAKEME (TANIMI ve ALT BOYUTLARI) | | | 6 | İLK ve ORTAOKUL DÜZEYİNDE MUHAKEME ETKİNLİKLERİ | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | TÜME VARIM ve TÜMDENGELİM ve UYGULAMALARI | | | 9 | TARTIŞMA, SAV İLERİ SÜRME ve İLERİ SÜRÜLEN SAVLARI ANALİZ EDİP DEĞERLENDİRME | | | 10 | BLOOM ve ELEŞTİREL DÜŞÜNME | | | 11 | ELEŞTİREL DÜŞÜNME ve DERSLERLE İLİŞKİLİ UYGULAMALARI | | | 12 | AKIL HARİTASI ve ELEŞTİREL DÜŞÜNME ÖĞRETİMİNDE KULLANIMI | | | 13 | 6 DÜŞÜNME ŞAPKA TEKNİĞİ; PROGRAMI | | | 14 | TAYLOR?IN ÇOKLU YETENEK MODELİ | | | 15 | FEURSTEİN?IN ARAÇLI ZENGİNLEŞTİRME PROGRAMI | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Paul, W. R. (1995). Critical Thinking. Foundation for Critical Thinking, CA.
Weiler, E. (2001). Thinking Skills. Remedia Publications, AZ.
Fisher, A. (2004). Critical Thinking: An Introduction. Cambrdige University Pres, Cambridge.
BrinkBudgen, R., (2003). Critical Thinking for Students, How to Boks Ltd., Oxford.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Ev Ödevi | 2 | 20 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | 4 | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | | | | | 4 | | | 3 | | | | ÖÇ12 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ13 | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | ÖÇ14 | | | | | | | | | | | | | 4 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|