BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
D215.2BEleştirel Düşünme TeknikleriSeçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Çeşitli düşünme biçimlerinin ve düşünce düzeylerinin öğrenilmesi, düşünce modellerinin öğrenilmesi ve eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1öğrenci düşünmenin ne olduğunu kavrar
2öğrenci düşünmenin çeşitlerini kavrar
3öğrenci eleştirel düşünmenin ne olduğunu kavrar
4öğrenci eleştirel düşünme becerilerini uygular
5öğrenci duruma uygun eleştirel düşünme becerilerini seçer
6öğrenci seçtiği duruma uygun eleştirel düşünme becerisini etkili şekilde kullanır
7düşünme becerilerini geliştirici teknik ve programların ilkelerini kavrar
8düşünme becerilerini geliştirici teknik ve programların ilkelerini uygular
9öğrenci düşünme becerilerini geliştirici teknik ve programları üniteler işlenirken planlar.
10öğrenci başkalarının fikirlerini/savlarını analiz eder.
11öğrenci diğerlerinin savlarının geçerli olup olmadığına karar verir.
12öğrenci yeni ve özgün savlar ileri sürer.
13öğrenci verilen kararları karar verme basamakları/prensipleri açısından analiz eder.
14öğrenciler birbirlerinin fikirlerini eleştirel düşünmenin bileşenleri ve eleştirel düşünme tekniklerinin gerekleri açısından değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Düşünme nedir?; basit düzeyli düşünme; karmaşık düzeyli düşünme: eleştirel düşünme (tümevarım düşünme becerileri, tümdengelim düşünme becerileri, değerlendirici düşünme becerileri) yaratıcı düşünme, sorun çözme, karar verme ve metabiliş; düşünce becerilerini geliştirici teknik ve programların tanıtılması ve üniteler işlenirken bunların kullanılmasına ilişkin çalışmaların yaptırılması: akıl haritası; taylor?ın çoklu yetenek modeli, de bono?nun 6 düşünme şapka tekniği; de bono?nun cort düşünme programı; feurstein?ın araçlı zenginleştirme programı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN TANIMI
2ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN ÖNEMİ ve ELEŞTİREL DÜŞÜNMENİN BİLEŞENLERİ
3KARAR VERME ve İLGİLİ TEKNİKLER
4KARAR VERMEDE YAPILAN HATALAR
5MUHAKEME (TANIMI ve ALT BOYUTLARI)
6İLK ve ORTAOKUL DÜZEYİNDE MUHAKEME ETKİNLİKLERİ
7Ara Sınav
8TÜME VARIM ve TÜMDENGELİM ve UYGULAMALARI
9TARTIŞMA, SAV İLERİ SÜRME ve İLERİ SÜRÜLEN SAVLARI ANALİZ EDİP DEĞERLENDİRME
10BLOOM ve ELEŞTİREL DÜŞÜNME
11ELEŞTİREL DÜŞÜNME ve DERSLERLE İLİŞKİLİ UYGULAMALARI
12AKIL HARİTASI ve ELEŞTİREL DÜŞÜNME ÖĞRETİMİNDE KULLANIMI
136 DÜŞÜNME ŞAPKA TEKNİĞİ; PROGRAMI
14TAYLOR?IN ÇOKLU YETENEK MODELİ
15FEURSTEİN?IN ARAÇLI ZENGİNLEŞTİRME PROGRAMI
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Paul, W. R. (1995). Critical Thinking. Foundation for Critical Thinking, CA. Weiler, E. (2001). Thinking Skills. Remedia Publications, AZ. Fisher, A. (2004). Critical Thinking: An Introduction. Cambrdige University Pres, Cambridge. BrinkBudgen, R., (2003). Critical Thinking for Students, How to Boks Ltd., Oxford.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Takım/Grup Çalışması12020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11818
Ev Ödevi22040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)95
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
ÖÇ2           4    
ÖÇ3                
ÖÇ4                
ÖÇ5                
ÖÇ6         5      
ÖÇ7                
ÖÇ8                
ÖÇ9                
ÖÇ10                
ÖÇ11         4  3   
ÖÇ12                
ÖÇ13           5    
ÖÇ14            4   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek