BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ILA410.33Osmanlı KurumlarıSeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Osmanlı Devletinin kuruluşundan yıkılışına kadarki süreçte ortaya çıkan müesseseler hakkında bilgi sahibi olmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Hasan Yenilmez
Öğrenme Çıktıları
1Osmanlı Devleti'nin Müesseseleri hakkında bilgi sahibi olabilme
2Osmanlı Devleti'nde kurumların gelişimi hakkında analiz yapabilme
3Osmanlı'da klasik ve modernleşme dönemleri arasında mukayeseler yapabilme
4Toplumsal olayların temelinde insan faktörünün günümüzde etkinliğinin farkında olduğu gibi, tarihte de insanın önemli bir faktör olduğu bilincine varma.
5Tarihteki gelişmeleri birey ve toplum üzerinden yorumlama ve bugünle kıyaslamada bulunabilme
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Osmanlı'da Saray, Merkez, Taşra, İlmiye, Askeriye teşkilatlarının işleyişi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Osmanlı'da Saray Teşkilatı'nın İşleyişi
2Osmanlı'da Hilafet Müessesesi
3Osmanlı'da Merkez Teşkilatının Ortaya Çıkışı
4Osmanlı'da Divan-ı Hümayun ve İşleyişi
5Osmanlı'da Divan-ı Hümayun Kalemleri
6Osmanlı'da Taşra Teşkilatı'nın İşleyişi
7Osmanlı Timar Sistemi ve Dönüşümü
8Ara Sınav
9Osmanlı İlmiye Teşkilatı Tarihinin Kaynakları
10İlmiye Teşkilatının İşleyişi - Medreseler ve Müderrisler
11İlmiye Teşkilatının İşleyişi - Kaza Teşkilatı
12Osmanlı'da Askeri Teşkilatın İşleyişi
13Osmanlı Modernleşmesinde Askeri Islahatlar
14Osmanlı'da Vakıf Müessesesi
15Osmanlı Müesseselerinde Tanzimat Sonrası Islahatlar
16Final Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Osmanlı Devleti ve Medeniyeti Tarihi, I-II, ed. Ekmeleddin İhsanoğlu, IRCICA Yayınları, İstanbul: 1994. Abdülkadir Özcan, "Fatih Devri Kanunlaştırma Hareketleri", İstanbul Armağanı 1, ed. Mustafa Armağan, İBB Kültür Yayınları, İstanbul: 1995, s. 153-160 Azmi Özcan, "Osmanlı Geleneğinde Hilafet", Geçmişten Günümüze Hilafet, ed. Mustafa Sabri Küçükaşçı vd., İlem Yayınları, İstanbul: 2019, s. 241-270.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
ÖÇ5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek