BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ILA413.23Çağdaş Eğitim AkımlarıSeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilere, günümüzdeki eğitim teorileri hakkında bilgi vermek ve öğrencilerin bu bilgileri din eğitimi alanında uygulamalarını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim-felsefe ilişkisini ve eğitimin felsefi boyutunu açıklar.
2Eğitimin Felsefesi teorilerini tahlil eder.
3Temel öğrenme teorilerini açıklar.
4Farklı eğitim teorilerini karşılaştırarak değerlendirir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Giriş: Felsefe ve Eğitim Temel Sistematik Felsefe Ekollerinin Eğitim Görüşleri Eğitimde Daimicilik (Prennialism) Akımı Eğitimde Esasicilik (Essentialism) Akımı Eğitimde İlerlemecilik (Progressivism) Akımı Yeniden İnşacılık (Reconstructionalism) Akımı Nitelikler Öncelikli Eğitim ve Endüstriye dayalı Eğitim Eğitimde Kalite Odaklı Yönetim Yapılanması ve TKY Eğitim Süreci ve Yöntemleri ile İlgili Farklı Görüşler Çocuk Merkezli Eğitim Yaklaşımı Konu Merkezli Eğitim Yaklaşımı Yapılandırmacı Eğitim Yaklaşımı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş: Felsefe ve Eğitim
2Temel Sistematik Felsefe Ekollerinin Eğitim Görüşleri
3Eğitimde Daimicilik (Prennialism) Akımı
4Eğitimde Esasicilik (Essentialism) Akımı
5Eğitimde İlerlemecilik (Progressivism) Akımı
6Yeniden İnşacılık (Reconstructionalism) Akımı
7Nitelikler Öncelikli Eğitim ve Endüstriye dayalı Eğitim
8Vize Sınavı
9Eğitimde Kalite Odaklı Yönetim Yapılanması ve TKY
10Eğitim Süreci ve Yöntemleri ile İlgili Farklı Görüşler
11Çocuk Merkezli Eğitim Yaklaşımı
12Konu Merkezli Eğitim Yaklaşımı
13Demokratik Eğitim Yaklaşımı
14Yapılandırmacı Eğitim Yaklaşımı
15Genel değerlendirme
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kemal AYTAÇ, Çağdaş Eğitim Akımları, A.Ü. Dil ve Tarih- Coğrafya Fakültesi Yayınları Ankara, 1978.Cavit BİNBAŞIOĞLU, Eğitim Düşüncesi Tarihi, Binbaşıoğlu Yay., Ankara, 1982.Hilmi Ziya ÜLKEN, Eğitim Felsefesi, M.E.B., İstanbul, 1967.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
ÖÇ2555555
ÖÇ3555555
ÖÇ4555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek