BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ILA413.20Bilim FelsefesiSeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ogrencilerin bilimin dogasini, tarihini ve felsefesini anlamalari, ve bu kavramlari fen egitiminde nasil kullanacaklarini ayni zamanda konu ile alakali ders plani yapmayi ogrenmeleri amaclanmaktadir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci, bilim felsefesine yönelik pozitivizm, postmodern teori, eleştirel teori ve bilimin tarihsel doğası gibi yaklaşımları da içerecek şekilde değişik yaklaşım biçimleri arasındaki farkları anlama yetisi kazanır;
2Öğrenci bilim felsefesindeki merkezi problemlerin ve onlara yönelik mümkün çözüm bilgisini kazanır.;
3Öğrenci bilim felsefesindeki merkezi problemlerin hangi bilimsel ve başka bağlamlarda ortaya çıktığını tanıma becerisi kazanır.; ;
4Öğrenci bilimsel metot ve bilimin doğasını anlama becerisi kazanır.; ;
5Öğrenci tümevarımsal akıl yürütme, doğrulama, açıklama ve doğa kanunu gibi anahtar nitelikteki felsefî kavramları anlar.;;
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin icerigi bilimin tanımı, amaçları, özellikleri, gelişimi ve geçirdiği evreler; bilim Tarihi, bilim felsefesi, felsefi akımlar ve bilimin gelişimine etkisi, buluşların tarihi;epistemoloji, ontoloji: bilimsel kavramların doğası, bilimsel bilgi ve özellikleri, bilimsel yöntem, bilimsel düşünce, bilimsel sorgulama ve bilim ve toplum konularindan olusmaktadir
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş: Bilim, Felsefe ve Din
2Bilime Yönelik Tarihsel ve Felsefî Perspektifle
3Bilimsel Model ve Bilimsel Açıklama
4Bilimsel Bilginin İmkanı
5Bilimsel Akıl Yürütmenin İmkanı
6Rasyonalizm ve Rölativizm: Bilimde Objektivizm
7Bilimsel Bilginin Empirist ve Rasyonalist Yorumları
817. ve 18. y.y larda bilim
917. ve 18. y.y larda bilim
1019 ve 20. y.y larda bilim
1119 ve 20. y.y larda bilim
12Cumhuriyet döneminde bilim
13Ogrenci Sunumlari
14Ogrenci Sunumlari
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Tepdemir, H. G. & Unat, Y. (2008). Bilim Tarihi. Pegem Yayıncılık, Ankara 2.Sönmez, V. (2008). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara 3.Sönmez, V. (2008). Bilim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara 4. Chambers, A. (2007). Bilim Dedikleri. (Çev. Hüsamettin Arslan) Vadi Yayınları, Ankara 5. Westfall, R. S. (1977). Modern Bilimin Oluşumu (Çev. İsmail Hakkı Duru) Tübitak Yayınları, Ankara. 6.Özlem, D. (1996). Felsefe ve Doğa Bilimleri. İnkılap Kitapevi, İstanbul 7.Yıldırım, C. (2002). Bilimin Öncüleri. Tübitak Yayınları, Ankara. 8.Harre, R. (1980). Büyük Bilimsel Deneyler (Çev. Sinan Kılıç). Tübitak Yayınları, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
ÖÇ5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek