BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ILA317.22Çağdaş İslam DüşünürleriSeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Çağın sorunlarıyla ilgili Müslüman düşünürler tarafından ortaya koyduğu yeni yaklaşımları incelemek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1 Çağdaş İslâmî düşünce hakkında detaylı bilgi sahibi olma.
2Çağdaş düşünürlerin İslâm düşüncesine katkılarını kavrayabilme.
3Çağdaş İslâm düşüncesi literatüründen çıkarımlar yapabilme.
4Çağdaş İslâm düşüncesinin dinamiklerini analiz edebilme.
5Modern dönemde ortaya çıkan problemlerle klasik problemleri sentezleyebilme.
6Farklı düşünceleri ortak kavramlar etrafında uzlaştırabilme.
7Modern dönemde ortaya çıkan problemlere cevap verebilme.
8Dinin temel metinlerini modern problemler ışığında yorumlayabilme.
9Farklı düşüncelere karşı hoşgörülü yaklaşabilme.
10 Dinler arasında ortak noktaları kavrayabilme.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Modern düşüncenin ortaya çıkısı, Modern düşüncenin İslam toplumuna yansıması, İslam toplumunun gerilemesi üzerine dini ve fikri tartışmalar, İslam toplumunun karşılaştığı sorunlara İslam düşünürlerinin aldıkları fikri tutum
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Modern Düşüncenin Ortaya Çıkısı
2 Modern Düşüncenin Felsefi Kökleri
3 Modern Düşüncenin İslam Toplumuna Yansıması
4İslam’ın yeniden Okunuşu
5İslam Toplumunun Gerilemesi Üzerine Dini ve fikri Tartışmalar
6İslam Dünyasında Ortaya Çıkan Dini akımlar
7 Gelenek ve Yenilenme
8Ara sınav.
9Gelenek ve Modernitenin Çatışma Alanları
10 İki farklı yaklaşımın Önermeleri ve değerlendirilmesi
11İslam Toplumunun Karşılaştığı Sorunlara İslam Düşünürlerinin Aldıkları Fikri Tutum
12 İslam’ın Uyanışı Tezine Farklı Yaklaşımlar
13İslam Bünyesinde Hareket Yöntemi: İçtihat
14Çağdaş İslam Düşünürlerinin Yöntem tartışmaları
15Genel Değerlendirme
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
ÖÇ5      
ÖÇ6      
ÖÇ7      
ÖÇ8      
ÖÇ9      
ÖÇ10      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek