BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ILA317.20Din Öğretiminde Yöntem ve TekniklerSeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türkiye´de din politikaları din eğitimi politikalarını doğrudan etkilemiştir. Dinin çağdaş dünyada algılanış ve yorumlanışı da önemlidir. Bu derste küreselleşen dünyada ulusal ve ulusalararası politikaların din eğitimi politikaları üzerindeki etki ve iletişimi, sosyal değişimle ilişkisi de göz önünde bulundurularak, gerekçeli olarak açıklama yeterliliği kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ömer Demir
Öğrenme Çıktıları
1Din politikalarını bilir.
2 Din eğitimi ile toplum etkileşimini bilir.
3Din eğitimi ile politika arasındaki ilişkileri analiz eder.
4Din eğitimi politikalarına etki eden unsurları bilir.
5Din eğitiminin gerekliliğini kavrar.
6Din eğitimi ve din politikalarının oluşum sürecini bilir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tarihi süreç içerisinde din politikaları, din eğitimi, din eğitimi politikaları ve bunlar arasındaki ilişkiler, öğretim programları ve din eğitimi politikası, İslam dünyasında medreseler, hukuk ve din eğitimi politikası, dini gruplar ve din eğitimi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türkiye´de din politikaları
2Eğitim toplum etkileşimi
3Din devlet ilişkileri ve din politikaları
4Din eğitimine olan ihtiyaç
5Avrupa birliği raporları ve din eğitimi
6Avrupa ülkelerinde din eğitimi politikaları
7Vize sınavı
8Din eğitimi politikaları, alevilik
9Seçmeli din dersleri
10Zorunlu din derlseri
11Yaygın din eğitimi politikaları
12Diyanet İşleri Başkanlığı ve Din Eğitimi
13Din Eğitimi politikaları ve dini gruplar
14Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kemal İnal, Din Politikaları ve Eğitime Etkileri, Dem Dergi, Yıl 1 Sayı 2 Recep Kaymakcan, Türkiye´de Din Eğitimi Politikaları Üzerine Düşünceler, Ekev Akademi Dergisi‹ Yıl 1: 10 Say›: 27 (Bahar 2006) İbrahim Turan, Avrupa Birliği Sürecinde Türkiye´de Din Eğitimi Politikaları, İz. Yay. 2013
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma22040
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma22040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)83
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1      
ÖÇ2      
ÖÇ3      
ÖÇ4      
ÖÇ5      
ÖÇ6      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek